Branża:

grafika i design

kultura i sztuka

Finansowanie:

własne

dotacja z UE

Model biznesowy:

pośrednictwo

Gallery Store

Czym jest Wasz projekt?

Pomysł na portal, gdzie będzie można kupić prace artystów za pomocą internetu nie jest nowością na rynku. To, czym różni się Gallery Store to podejście do tematu założycielek portalu, które wszystko postawiły na jedną kartę. A ściślej rzecz ujmując - na młodą, nowoczesną i przede wszystkim oryginalną polską sztukę. Zatem Gallery Store to miejsce, gdzie można nie tylko kupić prace młodych artystów, ale także portal bogaty w informacje, recenzje, wywiady i newsy skierowane do miłośników sztuk, designu czy ogólnie pojętej kultury.

Jaki problem rozwiązujecie?

Początkowo miały to być tylko prezentacje prac młodych artystów oraz wiadomości o sztuce, kulturze, szkołach artystycznych czy ciekawe artykuły z prasy. Z czasem jednak okazało się, że artyści, którzy z nami się kontaktowali chcą nie tylko prezentować swoje prace, ale także je sprzedawać. Odzew był także z drugiej strony - zgłaszały się do nas osoby, które szukały oryginalnej polskiej sztuki do której na co dzień trudno jest dotrzeć. Tak powstał sklep, w którym teraz możemy kupić prace młodych twórców oraz serwis informacyjno-publicystyczny. Jedyne tego typu miejsce w polskim internecie.

Do kogo kierujecie swój projekt?

Do pasjonatów, kolekcjonerów, ale przede wszystkim do wszystkich, którzy cenią oryginalność. Chcemy pokazać, że nie trzeba pozbywać się połowy pensji z portfela by stać się posiadaczem pracy młodego, dobrze zapowiadającego się artysty. Inwestowanie w sztukę może nawet równać się cenie kolejnego zakupionego obrazka z marketu jednak z tą różnicą, że staniemy się w posiadaniu jedynej w swoim rodzaju pracy. Z drugiej strony nasz portal jest stworzony przede wszystkim z myślą o młodych artystach, którzy chcą zaprezentować swoją twórczość szerszemu gronu odbiorców.

Kto stoi za projektem?

Gallery Store to owoc współpracy miłośników sztuki, specjalistów od e-commerce, marketingu oraz krytyków sztuki. Tworzymy mały zespół, który przez lata zdobywał doświadczenie w budowaniu dużych serwisów internetowych, a przy okazji interesował się szeroko pojętą kulturą. Gallery Store to zderzenie naszego doświadczenia z pasją.

Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?

Portal jest w ciągłym rozwoju, przybywa nam artystów oraz użytkowników serwisu. Współpracujemy z dziennikarzami oraz krytykami sztuki z kilku większych ośrodków kulturalnych w Polsce.

Jakie są plany rozwoju?

Stać się jedną z największych galerii internetowych w Polsce, na bieżąco informować naszych czytelników o ciekawych wydarzeniach ze świata polskiej kultury oraz promować młodą polską sztukę w innych częściach Europy, a może nawet i świata.