Branża:

społeczność

transport i komunikacja

Finansowanie:

własne

Model biznesowy:

abonament

CityInformed

Czym jest Wasz projekt?

CityInformed to platforma komunikacji pomiędzy urzędem a mieszkańcami. Umożliwia instytucjom miejskim wysyłanie powiadomień mieszkańcom w czasie rzeczywistym (w formie tekstu, grafiki i lokalizacji). Plaforma umożliwia także wysyłanie informacji zwrotnej od mieszkańców do urzędu, dzięki czemu mogą informować o dziurach w jezdni, niedziałającej sygnalizacji i innych sprawach, które są ważne z punktu widzenia mieszkańca.

Jaki problem rozwiązujecie?

Dostrzegliśmy, że powiadomienia np. o planowanym wyłączeniu mediów tak naprawdę nie docierają do zainteresowanych tymi informacjami osób. Ponadto miasta nie posiadają zcentralizowanego systemu dostarczania ważnych informacji swoim mieszkańcom. Problemem jest także zgłaszanie zauważonych przez mieszkańców problemów, osoba musi znaleźć stronę odpowiedniego urzędu, odszukać adres e-mail... w praktyce mało kto to robi, dzięki aplikacji mobilnej wystarczy dosłownie kilka kliknięć i urząd dostaje powiadomienie wraz ze zdjęciem i lokalizacją, wszystkie w jednym miejscu i w jednym formacie.

Do kogo kierujecie swój projekt?

Projekt kierowany jest do instytucji państwowych, głównie urzędów miejskich, które dzięki niemu będą mogły w czasie rzeczywistym powiadamiać swoich mieszkańców o ważnych sprawach. Drugą grupą są właśnie mieszkańcy miejscowości, którzy dzięki mobilnym aplikacjom dostają możliwość wysyłania informacji zwrotnej, np. o dziurze w drodze, która przeszkadza lokalnej społeczności.

Kto stoi za projektem?

Jesteśmy trójką znajomych (Krystian Kamiński, Mateusz Glapiak, Tomasz Baranowicz), którzy poznali się jeszcze na uczelni (Politechnika Wrocławska). Jesteśmy programistami mobilnymi, Krystian specjalizuje się w Androidzie, Mateusz w urządzeniach z iOS, a Tomek w ostatnim czasie oprócz iOS postanowił poznać backend, więc w CityInformed zajmował się głównie serwerem.

Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?

Projekt właśnie zakończył fazę testów i rozpoczynamy podpisywanie umów z pierwszymi urzędami, które zdecydowały się na okres testowy (darmowy). Obecnie trzy miejscowości są bardzo zainteresowane projektem i mamy nadzieję, że ilość ta będzie szybko rosła.

Jakie są plany rozwoju?

Chcemy podłączyć do systemu jak najwięcej polskich miast, oraz dodać kilka kluczowych funkcjonalności, aktualnie pracujemy nad automatyzacją powiadomień o zagrożeniach meteorologicznych, w przypadku których czas gra kluczową rolę. Jest jeszcze kilka funkcjonalności, które będę dodawane w miarę upływu czasu, tak aby jak najbardziej zautomatyzować pracę systemu i umożliwić jak najszybsze powiadamianie mieszkańców.