Branża:

biznes i finanse

e-commerce

płatności i rozliczenia

Finansowanie:

własne

inkubator

Model biznesowy:

pośrednictwo

CardMarket

Czym jest Wasz projekt?

CardMarket to pierwsza w Polscie platforma pozwalająca na kupno i sprzedaż kart podarunkowych. Pomysł stworzenia cardmarket.pl jest odpowiedzią na zwiększającą się obecność e-handlu w naszym codziennym życiu oraz rosnącą popularność kart podarunkowych, stosowanych jako wygodny sposób płatności.

Jaki problem rozwiązujecie?

Co raz większa ilość firm przy zwrocie produktów zakpionych w sklepach stacjonarnych dokonuje zwrotu środków zasilając karty podarunkowe. CardMarket pozwala na szybką wymianę niechcianych kart podarunkowych na gotówkę. Skupowane przez serwis karty zostają po weryfikacji wystawiane do sprzedaży w promocyjnych cenach. Klienci CardMarket otrzymują dostęp do nowego wymiaru wyprzedaży – wyprzedaży 2.0 – dzięki któremu do 25% taniej mogą nabywać produkty wystawców kart. Nie ma znaczenia czy są to produkty przecenione czy jeszcze ciepły towar z nowej kolekcji.

Do kogo kierujecie swój projekt?

CardMarket skierowany jest do każdego kto robi zakupy, a więc tak naprawdę do każdego z Nas. Jednak przede wszystkim oferta CardMarket skierowana jest do osób: - posiadających karty podarunkowe, które chciałyby zamienić na gotówkę, - zainteresowanych zakupem przecenionych kart podarunkowych, które pozwalają na uzyskanie dodatkowych rabatów. Jeżeli nie lubisz marnować pieniędzy to na pewno polubisz CardMarket. Główną grupę docelową serwisu stanowią osoby w wieku 18-34 lata.

W jaki sposób projekt ma zarabiać?

W obecnej fazie rozwoju projekt zarabia na pośrednictwie pomiędzy osobami, które posiadają niepotrzebne karty podarunkowe i chciałaby je sprzedać, a osobami szukającymi dodatkowych rabatów w ulubionych sklepach czy całych galeriach handlowych.

Kto stoi za projektem?

Za projektem stoją Maciej Cuch i Łukasz Kurkus, świeżo upieczeni absolwenci Politechniki Warszawskie. Do tej pory zbieraliśmy doświadczenie w zarządzaniu projektami dla klientów zewnętrznych, jednak postanowiliśmy, że nadszedł czas na nasz autorski projekt.

Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?

Serwis został uruchomiony w marcu 2016. Od chwili uruchomienia CardMarket naszą stronę odwiedziło ponad 500 osób, Fanpage na Facebooku śledzi blisko 200 osób. Wszyscy użytkownicy, którzy skorzystali z naszych usług pozytywnie ocenili sam serwis oraz jakość oferty, wyrażając chęć do dokonywania kolejnych transakcji.

Jakie są plany rozwoju?

Stworzenie portalu CardMarket.pl jest pierwszym krokiem do budowy platformy umożliwiającej natychmiastową sprzedaż oraz kupno kart podarunkowych. Naszym celem jest, aby klienci CardMarket mieli dostęp do przecenionych kart podarunkowych w każdej chwili. Żeby rozwiązanie to było możliwe będziemy dążyć do ujednolicenia kart podarunkowych do postaci kodów kreskowych. Pozwoli to na zakup kart podczas pobytu w galerii handlowej i natychmiastowe ich wykorzystanie. Rozwiązanie to jest korzystne zarówno dla klientów jak i wystawców, kart którzy nie będą musieli ponosić kosztu produkcji fizycznych kart. Kart w postaci kodów kresowych mogą być skanowane w sklepach wystawców przy pomocy posiadanych już urządzeń, dodatkowo przechowywanie ich w wersji cyfrowej umożliwia wykorzystanie kart w e-sklepach wystawców. Klienci oprócz możliwości płatności on-line zyskają możliwość sprawdzenia ilości środków zgromadzonych na karcie w dowolnej chwili.