... ... ...

Polskie innowacyjne firmy ruszą na podbój zagranicznych rynków

Pressroom MamStartup
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Dodane

19-10-2015

Informacja prasowa
Narodowe Centrum Badań i Rozwoju rozstrzygnęło I konkurs w ramach nowej edycji programu Go_Global.pl. 41 firm otrzyma wsparcie pozwalające im wprowadzić i rozwijać ich innowacyjne produkty i usługi na rynkach zagranicznych.

- Czasy, kiedy wzrost gospodarczy Polski opieraliśmy na imporcie technologii i niskich kosztach produkcji mamy już za sobą. Coraz więcej nowatorskich rozwiązań powstaje w polskich firmach. Program Go_Global.pl Narodowego Centrum Badań i Rozwoju daje im możliwość wejścia na nowe rynki i dotarcie ze swoją ofertą do klientów na całym świecie - mówi prof. Lena Kolarska-Bobińska, minister nauki i szkolnictwa wyższego.

Wyłonione w konkursie firmy oferują innowacyjne produkty i usługi, które mają szansę podbić zagraniczne rynki. Wśród zwycięskich projektów znajdują się m.in.: platforma Kinetise pozwalająca na stworzenie nawet najbardziej skomplikowanych aplikacji mobilnych bez znajomości języka programowania oraz nowatorska technologia systemu zabezpieczenia marki OriginTag, dzięki której możliwe będzie oznaczenie przez producentów swoich produktów unikalną etykietą, podczas gdy dedykowana aplikacja zainstalowana na telefonie zainteresowanego zakupem konsumenta zweryfikuje autentyczność wyrobu. Inne, wyróżnione projekty to m.in. system C-Eye wspierający ocenę stanu świadomości i rehabilitację neurologiczną osób pozbawionych możliwości kontaktu oraz aplikacja na urządzenia z systemem iOS „Booke” przynosząca funkcjonalności e-książek drukowanym wydaniom. Aplikacja pozwala na czytanie, wyszukiwanie, robienie notatek oraz dzielenie się treściami tradycyjnych książek.

- W programie Go_Global.pl od 2012 roku wspieramy polskich innowatorów w ekspansji międzynarodowej. Współpracujemy przy tym z najlepszymi partnerami o dużym doświadczeniu w akceleracji firm technologicznych. Dzięki programowi innowacyjne produkty i usługi z Polski zdobywają zagraniczne rynki, a nasi beneficjenci rozwijają działalność, nawiązując nowe kontakty biznesowe, ale także pozyskując inwestorów - mówi prof. Krzysztof Jan Kurzydłowski, dyrektor Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

Program Go_Global.pl realizowany jest we współpracy Polsko-Amerykańską Radą Współpracy (US-Polish Trade Council - USPTC), Plug&Play Tech Center, Fraunhofer MOEZ (Fraunhofer-Zentrum für Mittel- und Osteuropa, Akademickimi Inkubatorami Przedsiębiorczości, Flinders Partners, FundingBox Accelerator, Accelerace oraz Instituto Superior para el Desarrollo de Internet (ISDI).

W zakończonym konkursie przedsiębiorcy złożyli 173 wnioski o dofinansowanie w wysokości 24,4 mln zł, deklarując jednocześnie prawie 4,7 mln zł wkładu własnego. 41 polskich firm otrzyma po 150 tys. zł dofinansowania kosztów przygotowania strategii wejścia na rynki światowe oraz rozwoju i weryfikacji strategii w relacjach z potencjalnymi inwestorami. 14 z nich weźmie udział w programach akceleracyjnych zagranicą.

Wśród dotychczasowych beneficjentów programu Go_Global.pl znajdują się m.in. firmy takie jak Audioteka, Sotrender, Social WiFi, VoiceLab czy Sorter, W ramach pilotażu podpisano 51 umów na łączną wartość dofinansowania ponad 11 mln zł. Dotychczas aż 80% beneficjentów programu znalazło przynajmniej jednego partnera biznesowego na rynkach zagranicznych, a 17% udało się już pozyskać inwestora. Co piąty przedsiębiorca otworzył zagraniczne biuro lub przedstawicielstwo, natomiast co trzeci beneficjent odnotował wzrost sprzedaży oferowanych przez niego produktów lub usług.

fot. pixabay.com

Komentarze (0)