Sukces w linijce. Dawaj klientom więcej niż oczekują – Sam Walton

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Udostępnij:

Chociaż nie znajdziemy w Polsce ani jednego sklepu Wal-Mart, marka jest nam dobrze znana – to największa w Stanach Zjednoczonych sieć supermarketów. Otworzył ją Sam Walton, który za wkład w rozwój amerykańskiego handlu został odznaczony Medalem Wolności. Jaka jest jego recepta na sukces?

Na zdjęciu: Sam Walton, założyciel Wal-Mart | fot. zrzut ekranu z filmu Sam Walton Receives Presidential Medal of Freedom | Walmart,YouTube

– Przewyższaj oczekiwania klientów. Jeśli będzie tak robić, będą do ciebie wracać. Daj im to, czego chcą i odrobinę więcej – powiedział, cytowany przez serwis Investopedia.

Wal-Mart to największa w Stanach Zjednoczonych sieć supermarketów. Dostać w niej można prawie wszystko – począwszy do margaryny, a kończąc na broni, co tydzień odwiedza ją około 40 milionów klientów, a w 2010 roku zanotowała ponad 16 mld dolarów zysku. Za sukcesem Wal-Marta stoi jego założyciel Sam Walton, który pierwszy sklep postawił w amerykańskim miasteczku Rogers w Arkansas, pięć lat później sieć rozrosła się do 24 punktów, a dziś liczy 11 tysięcy supermarketów w kilku krajach z czego ponad 4,6 tys. stoi w samych Stanach Zjednoczonych.

Przeczytaj poprzedni artykuł z cyklu pt. „Sukces w linijce”.