Sprzedaż urządzeń wearable w trzecim kwartale tego roku wzrosła o blisko dwieście procent w stosunku do ubiegłego. Większość rynku wciąż kontroluje FitBit, a zaraz za nim Apple. Co interesujące, smartwatche sygnowane nadgryzionym jabłkiem są dostępne zaledwie od siedmiu miesięcy.

21 mln urządzeń sprzedanych w trzecim kwartale 2015 roku

Coraz chętniej kupujemy urządzenia wearable. Dowodzą temu statystyki mówiące o tym, że w trzecim kwartale ubiegłego roku producenci sprzedali mniej więcej siedem milionów sztuk tego rodzaju sprzętu, a z kolei w trzecim kwartale tego roku - aż dwadzieścia jeden milionów. Oznacza to blisko dwustuprocentowy wzrost sprzedaży w stosunku do poprzedniego roku, jak wynika z danych zaprezentowanych przez firmę badawczą International Data Corporation.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Na szczycie zestawienia znalazła się kalifornijska spółka FitBit, która sprzedała 4,7 milionów urządzeń wearable, czyli o ponad 2,3 mln więcej niż w trzecim kwartale 2014 roku. Drugie miejsce z kolei przypadło firmie Apple. Amerykański gigant, który wszedł na rynek urządzeń wearable zaledwie siedem miesięcy temu, z kwartału na kwartał sprzedaje coraz więcej Apple Watchy. Jak podaje IDC, obecnie nawet 3,9 milionów.

Ponad osiemsetprocentowy wzrost sprzedaży

Na ogonie spółki z Cupertion siedzi chińskie przedsiębiorstwo Xiaomi, które sprzedało 3,7 milionów sztuk urządzeń wearable. Dla firmy ze wschodu oznacza to także wzrost sprzedaży o ponad osiemset procent w stosunku do roku ubiegłego. Co interesujące, większość sprzętu produkowanego przez Xiaomi znajduje nabywców wśród swoich rodaków. Jeśli tylko chińska spółka wejdzie na inne rynki to wówczas układ sił w segmencie urządzeń wearable może ulec zmianie.

Póki co, aż dwadzieścia dwa procent należy do FitBita, który jeszcze w pierwszym kwartale 2015 roku kontrolował trzydzieści cztery procent powyższego rynku. Ten spadek najprawdopodobniej związany jest z debiutem Apple Watch’a, któremu obecnie przypadło blisko dziewiętnaście procent udziałów. Z kolei wcześniej wspomnianemu Xiaomi nieco ponad siedemnaście procent. Łącznie więc do trójki producentów należy prawie sześćdziesiąt procent rynku.

Komentarze (0)