Amerykańscy przedsiębiorcy stworzyli ParkiFi, inteligentny system służący do zarządzania parkingami. Dzięki niemu kierowcy nie będą dłużej niecierpliwić się szukając wolnych miejsc postojowych, a właściciele parkingów zoptymalizują politykę cenową.

Znalezienie wolnego miejsca parkingowego w zatłoczonym mieście albo galerii handlowej to wyzwanie, z którym zmaga się wielu kierowców. Z drugiej strony, niewykorzystane miejsca postojowe to również utrapienie dla właścicieli parkingów, którzy w tym czasie na nich nie zarabiają. Ryan Sullivan i Riski Malik, przedsiębiorcy z Denver, znaleźli rozwiązanie miejskich problemów i stworzyli ParkiFi, inteligentny system służący do zarządzania parkingami.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

System naprowadzający na wolne miejsca parkingowe

ParkiFi ułatwia kierowcom znalezienie wolnych miejsc postojowych, a właścicielom parkingów ich efektywne wykorzystywanie i maksymalizowanie zysków. System, opracowany przez amerykańskich startupowców, składa się z dwóch elementów. Z sensorów rozmieszczanych na parkingach oraz aplikacji mobilnych. Jedna z nich jest dedykowana osobom sterującym pojazdami, a druga przedsiębiorcom udostępniającym teren do zatrzymania się.

Czujniki w kształcie krążków są wyposażone w magnetometry rejestrujące zmiany pola magnetycznego wywołane przez nadjeżdżające auta. Dzięki temu mechanizmowi wiadomo, które miejsca postojowe zostały zajęte przez samochody, a które pozostają wolne. Kierowcy są informowani o ich dostępności za pośrednictwem aplikacji mobilnej MobileNOW!, z której twórcami właściciele ParkiFi współpracują.

Sensory gromadzą dane o kierowcach

Ponadto sensory gromadzą dane o kierowcach pozostawiających auta na parkingach. Za pomocą „krążków” i software’u właściciele parkingów mogą dowiedzieć się o ilości pojazdów poszukujących miejsc, czasie jaki spędziły na postoju oraz natężeniu ruchu w określonych godzinach. Dzięki powyższym informacjom przedsiębiorcy mogą m.in. skuteczniej zarządzać polityką cenową.  

Obecnie pięćset „krążków” ParkiFi jest rozmieszczonych na terenie Denver i Boulder. Pomysłodawcy projektu zapowiedzieli, że w najbliższym czasie opracowany przez nich system pojawi się w kolejnych miastach w Stanach Zjednoczonych. Projekt ParkiFi to nie jedyne interesujące przedsięwzięcie rozwiązujące problemy drogowe w miastach.

Tweet za każdą dziurę

Dawniej pisaliśmy o amerykańskiej stacji telewizyjnej Panama TV, która z agencją marketingową Ogilvy&Mather zorganizowała interesującą kampanię marketingową przeciwko dziurawym jezdniom. Podczas trwania akcji jej współtwórcy umieścili w wyrwach krążki hokejowe zawierające czujniki nacisku i ruchu. Kiedy koło pojazdu najechało na jeden z nich, wówczas automatycznie generował się tweet, wysyłany do Ministerstwa Dróg Publicznych. Kampania okazała się skuteczna, a władze miasta podjęły działania mające na celu poprawę stanu nawierzchni, po której przemieszczają się pojazdy.

Komentarze (0)