Wyróżnienie w kategorii Wydarzenie Gospodarcze 2016 konkursu Perły Biznesu otrzymał serwis Alleceny.pl za osiągnięcie pozycji największej polskiej porównywarki cen żywności i produktów codziennego użytku.

Platforma porównuje obecnie 400 tys. produktów z prawie 600 sklepów internetowych i 50 sieci handlowych. Dotychczas skorzystało z niej już prawie 5 mln Polaków.

Konkurs już po raz trzynasty zorganizował magazyn Świat Biznesu pod mecenatem Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości. Laureatów i wyróżnionych wybrała kapituła konkursowa składająca się z naukowców i publicystów ekonomicznych, którzy docenili dynamiczny rozwój startupu w 2016 roku i jego unikatowe usługi.

Platforma skupia się wyłącznie na produktach codziennego użytku kupowanych do domu - tj. żywność, suplementy diety, chemia gospodarcza, alkohol i kosmetyki - które w danym czasie są w promocji. Na tle innych porównywarek wyróżnia się tym, że pozwala w jednym miejscu śledzić promocje cenowe nie tylko sklepów internetowych, ale także stacjonarnych. Umożliwia także porównanie promocji między sieciami handlowymi, wśród których znajdują się m.in. takie marki jak Biedronka, Lidl, Auchan Direct czy internetowy sklep Tesco

Twórcy serwisu współpracują również z producentami i sieciami handlowymi, oferując im panel analityczny Alleceny Analytics. – W naszej bazie danych umieszczonych jest prawie pół miliona cen promocyjnych, które pozwalają na dokładne analizy 400 tys. produktów - w jakiej sieci handlowej, w jakiej cenie i kiedy pojawiały się na promocji oraz jak kształtują się ich ceny w Internecie – wskazuje Adam Rzepkowski, dyrektor zarządzający w Alleceny.pl. W panelu prezentowane są także analizy zachowań konsumentów odwiedzających serwis – m.in. rankingi popularności produktów, marek i sieci handlowych czy zagregowane dane prezentujące ścieżki zakupowe klientów przed ostatecznym wyborem produktu lub sklepu.

To nie pierwsza nagroda dla serwisu Alleceny – niedawno otrzymał także Laur Eksperta 2016/2017 za nowoczesną usługę o wysokiej jakości odpowiadającą na potrzeby konsumentów. Przyznano go w ogólnopolskim Konkursie i Programie Doradztwa Konsumenckiego organizowanym przez Instytut Zarządzania i Rozwoju Jakości.

Komentarze (0)