... ... ...

STARTER tworzy GamLab – pierwszą otwartą platformę do gamifikacji!

Pressroom MamStartup
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Dodane

28-09-2015

Informacja prasowa
Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER pracuje nad rozwojem pierwszej, otwartej platformy internetowej dla nauczycieli i edukatorów pragnących wykorzystać narzędzie gamifikacji do prowadzenia lekcji i zajęć pozaszkolnych.

Z GamLab skorzystać będzie mógł każdy: nauczyciel, coach, edukator; bezpłatnie. Obecnie trwa zbiórka funduszy na ten cel prowadzona za pośrednictwem serwisu crowdfundingowego – PolakPotrafi.pl. Do 10 października br. potrwa akcja prowadzona w serwisie PolakPotrafi.pl, podczas której można wesprzeć prace związane z powstaniem innowacyjnej platformy, podręcznika do gamifikacji czy konferencji dla edukatorów. Na realizację tych celów potrzebne jest co najmniej ponad 27 tys. zł.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

– Projekt będzie nawiązywał do platformy edukacyjnej, którą wykorzystujemy podczas programu „Lekcje Przedsiębiorczości” prowadzonego przez STARTER wspólnie z Miastem Gdańsk – mówi Katarzyna Kołakowska – koordynatorka projektu z Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości STARTER – Mamy więc wiedzę i niemal gotowy kształt platformy (obecnie w beta testach), dofinansowanie wykorzystamy na ulepszenie funkcjonalności w taki sposób, by były one dostępne dla wszystkich pragnących skorzystać z nowoczesnego narzędzia wpływającego na zmotywowanie i zaangażowanie uczniów do nauki. Crowdfunding jest do tego idealnym narzędziem. Naszych darczyńców będziemy „wynagradzać”, tak jak w gamifikacji. Liczymy na szeroki odzew wszystkich tych, którym zależy na wprowadzeniu zmian w edukacji, ulepszeniu i unowocześnieniu procesu nauczania w szkołach.

Jak przekonują pomysłodawcy platformy, dzięki gamifikacji postawa uczniów wobec pozyskiwania informacji zmienia się z „muszę” do „chcę się uczyć”. Jak to możliwe? Gamifikacja wykorzystuje znane z gier mechanizmy mające na celu motywowanie oraz budowanie zaangażowania wśród graczy – uczniów. Dodatkowo, dzięki platformie możliwe będzie bieżące śledzenie postępów w nauce, nagradzanie (punktowanie, otrzymywanie odznak lub tokenów, które można wykorzystać do przesunięcia terminu realizacji kolejnego ćwiczenia), informowanie zwrotne co do wykonanych zadań i pozyskanie wiedzy o sposobach ich realizacji. Dzięki zebranym funduszom nauczyciele, edukatorzy i trenerzy będą mogli tworzyć własne kursy, niezależnie od przedmiotu czy tematyki.

Efektem wsparcia uzyskanego dzięki crowdfundingowi ma być również przygotowywany przez STARTER we współpracy z ekspertami z tego zakresu przewodnik po gamifikacji w edukacji.

– Poradnik w formie e-booka to jedna z kluczowych pozycji, które realizujemy dla wsparcia idei gamifikacji w edukacji, ale nie tylko. Oprócz przewodnika, który odpowie na najważniejsze pytania o tym, jak skutecznie wykorzystywać gamifikację w pracy ze słuchaczami i dopasować poziom trudności do zadań, intensywnie pracujemy nad zorganizowaniem w Gdańsku międzynarodowej konferencji poświęconej nowym trendom w edukacji. Będzie to dla nas okazja do wymiany doświadczeń i wysłuchania gości z Polski i zagranicy aktywnie działających nad unowocześnieniem systemu edukacji – mówi Kinga Kuczyńska ze STARTERA.

Projekt platformy, podręcznika oraz konferencji dotyczącej gamifikacji wesprzeć można za pośrednictwem strony: polakpotrafi.pl/projekt/gamlab.

Komentarze (0)