W Polsce jest ponad 25,8 mln internautów. Większość z nich choć raz wybrała się na wirtualny spacer po sklepach online. Jak wyglądają ich zakupy? Co kupują przez w sieci? Do czego jeszcze przydaje im się internet w procesie kupowania? Poniżej 10 faktów o internetowych zakupach Polaków.
Fakt nr 1. Prawie połowa polskich internautów przynajmniej raz zrobiła zakupy online.
Fakt nr 2. Aż 81% internautów robiących e-zakupy wykonuje je na laptopie.
Fakt nr 3. Kobiety częściej od mężczyzn wybierają opcję zakupów przez internet. E-zakupy robi około 52% wszystkich internautek.
Fakt nr 4. Przedstawiciele pokolenia X, czyli osoby w wieku 35–54 lat, najczęściej dodają komentarze o produktach na profilach marek w mediach społecznościowych.
Fakt nr 5. Choć internet dostępny jest na większości telefonów, to aż 65% Polaków w trakcie zakupów woli zapytać o produkt sprzedawcę niż poszukać informacji w sieci.
Fakt nr 6. Polacy szukają informacji o produktach w internecie, a następnie kupują rzeczy w sklepie stacjonarnym (tzw. efekt ROPO). Najczęściej ta zależność dotyczy: materiałów budowlanych (54% Polaków) oraz sprzętu RTV/AGD (45% Polaków).
Fakt nr 7. Przed zakupem kosmetyków, perfum czy obuwia w e-sklepie, Polacy najpierw sprawdzają ich jakość w sklepie stacjonarnym. Jest to powszechnie znany efekt odwróconego ROPO.
Fakt nr 8. Kobiety, które decydują się na zakupy online, najczęściej kupują ubrania (82%), kosmetyki (63%) oraz multimedia (69%).
Fakt nr 9. Mężczyźni przez internet najczęściej kupują elektronikę (63%) oraz bilety np. do kina czy na koncert (55%).
Fakt nr 10. Polacy coraz chętniej za pomocą internetu pomagają innym. Nie tylko informują znajomych o akcjach charytatywnych, ale również wspierają je finansowo. Na popularności zyskuje crowdfunding.
Powyższe informacje pochodzą z przygotowanej przez HRS infografiki „Jak kupują Polacy, czyli zachowania zakupowe w sieci i w sklepach stacjonarnych”.
Źródło: https://www.hrs.com/pl/blog/po-godzinach/zachowania-zakupowe.html