10 faktów o internetowych zakupach Polaków

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Jak wiele osób robi zakupy przez internet? Kto częściej korzysta z e-sklepów? Jakie produkty Polacy najpierw oglądają na żywo, aby późnej je kupić w sieci? Coraz większe zainteresowanie szybkimi i wygodnymi zakupami internetowymi sprawia, że warto dowiedzieć się więcej o tej formie zakupu.

W Polsce jest ponad 25,8 mln internautów. Większość z nich choć raz wybrała się na wirtualny spacer po sklepach online. Jak wyglądają ich zakupy? Co kupują przez w sieci? Do czego jeszcze przydaje im się internet w procesie kupowania? Poniżej 10 faktów o internetowych zakupach Polaków.

Fakt nr 1. Prawie połowa polskich internautów przynajmniej raz zrobiła zakupy online.

Fakt nr 2. Aż 81% internautów robiących e-zakupy wykonuje je na laptopie.

Fakt nr 3. Kobiety częściej od mężczyzn wybierają opcję zakupów przez internet. E-zakupy robi około 52% wszystkich internautek.

Fakt nr 4. Przedstawiciele pokolenia X, czyli osoby w wieku 35–54 lat, najczęściej dodają komentarze o produktach na profilach marek w mediach społecznościowych.

Fakt nr 5. Choć internet dostępny jest na większości telefonów, to aż 65% Polaków w trakcie zakupów woli zapytać o produkt sprzedawcę niż poszukać informacji w sieci.

Fakt nr 6. Polacy szukają informacji o produktach w internecie, a następnie kupują rzeczy w sklepie stacjonarnym (tzw. efekt ROPO). Najczęściej ta zależność dotyczy: materiałów budowlanych (54% Polaków) oraz sprzętu RTV/AGD (45% Polaków).

Fakt nr 7. Przed zakupem kosmetyków, perfum czy obuwia w e-sklepie, Polacy najpierw sprawdzają ich jakość w sklepie stacjonarnym. Jest to powszechnie znany efekt odwróconego ROPO.

Fakt nr 8. Kobiety, które decydują się na zakupy online, najczęściej kupują ubrania (82%), kosmetyki (63%) oraz multimedia (69%).

Fakt nr 9. Mężczyźni przez internet najczęściej kupują elektronikę (63%) oraz bilety np. do kina czy na koncert (55%).

Fakt nr 10. Polacy coraz chętniej za pomocą internetu pomagają innym. Nie tylko informują znajomych o akcjach charytatywnych, ale również wspierają je finansowo. Na popularności zyskuje crowdfunding.

Powyższe informacje pochodzą z przygotowanej przez HRS infografiki „Jak kupują Polacy, czyli zachowania zakupowe w sieci i w sklepach stacjonarnych”.

Źródło: https://www.hrs.com/pl/blog/po-godzinach/zachowania-zakupowe.html