W ciągu dziesięciu lat istnienia BLIK stał się jedną z najczęściej wybieranych metod płatności w Polsce, realizując w tym czasie 7 miliardów transakcji o łącznej wartości bliskiej biliona złotych. Rok 2024 był dla systemu rekordowy pod każdym względem – odnotowano w nim ponad połowę wszystkich transakcji wykonanych łącznie w poprzednich dziewięciu latach, a firma kontynuuje ekspansję zagraniczną na Słowacji i w Rumunii.
W 2024 roku, zamykającym pierwszą dekadę działalności, użytkownicy BLIKA zrealizowali ponad 2,4 mld transakcji (wzrost o 37% r/r), których wartość sięgnęła 347,3 mld zł (+43% r/r). Skala popularności systemu jest ogromna – w 2024 roku liczba użytkowników wzrosła do 18,5 mln osób, które dokonywały średnio 6,6 mln operacji dziennie, co daje 76 transakcji na sekundę. W najlepszym dniu minionego roku odnotowano aż 11 mln operacji BLIKIEM.
Kluczowym kanałem dla BLIKA pozostaje e-commerce, gdzie w 2024 roku użytkownicy zapłacili nim 1,2 mld razy (+27% r/r), a wartość tych zakupów wyniosła 172,6 mld zł.
– Na początku działalności naszym głównym założeniem było stworzenie prostej i wygodnej metody płatności mobilnych. Dziś jesteśmy jednym z kluczowych graczy cyfrowego ekosystemu finansowego w Polsce. [..] Z myślą o nich rozwijamy nasze rozwiązania, koncentrując się na podnoszeniu efektywności i wygody płatności. Usługi takie jak „BLIK Płacę Później” czy planowane wdrożenie płatności zbliżeniowych na iPhonach, to przykłady na to, że potrafimy odpowiadać na realne potrzeby klientów – mówi Monika Król, wiceprezeska Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA, cytowana w materiale prasowym.