10 nowoczesnych narzędzi, które usprawnią logistykę w Twoim sklepie internetowym

Dodane: 25.11.2021

Mam Startup

Udostępnij:

Prowadzisz sprzedaż online i szukasz sposobów, aby jeszcze skuteczniej zoptymalizować wysyłkę zamówień? Nie musisz wdrażać rozbudowanych procesów na własną rękę. Pomogą Ci gotowe rozwiązania do wprowadzenia właściwie od zaraz. Poznaj 10 narzędzi e-commerce, które stworzyliśmy w Furgonetce właśnie po to, by usprawniać logistykę w e-sklepie, a w efekcie - lepiej odpowiadać na potrzeby Twoich klientów.

Artykuł pochodzi z naszego najnowszego e-booka „E-commerce 2021/2022. W jakim kierunku rozwija się handel w sieci?”. Pobierz go za darmo tutaj>>>

1. Umowy brokerskie dla różnych opcji wysyłki

Klienci e-sklepów cenią sobie różnorodność form wysyłki produktów, co potwierdza raport “E-commerce w Polsce 2020. Gemius dla e-Commerce Polska”. Wyniki badania wskazują, że aż 53% osób kupujących online deklaruje, że do robienia zakupów przez internet motywuje ich wiele dostępnych sposobów dostarczenia lub odbioru zamówień.

Nie dziwi więc, że coraz więcej sklepów online wprowadza szeroką ofertę w zakresie form dostawy. Jeśli i Ty chcesz o to zadbać, nie musisz od razu podpisywać umów z kilkoma przewoźnikami. Wystarczy, że skorzystasz z możliwości platformy agregującej usługi kurierskie.

Jako Furgonetka umożliwiamy podpisanie elastycznej umowy brokerskiej, dzięki której zyskasz dostęp do usług 12 przewoźników (w tym także do firm dostarczających przesyłki ekspresowe nawet w 120 minut) i konkurencyjnych cen, bez konieczności deklarowania wolumenów paczek. A jeśli już posiadasz korzystną umowę kurierską, możesz wgrać ją do panelu klienta i nadal wysyłać paczki po indywidualnie ustalonych stawkach.

2. Moduł do integracji z platformą sklepową

Bez względu na to czy prowadzisz sklep internetowy, czy sprzedaż np. na Allegro lub łączysz oba modele biznesowe, możesz w kilka minut zintegrować platformę online z prostym systemem do zarządzania przesyłkami.

Integracja z Furgonetką usprawnia e-logistykę na kilku polach. Pozwala nadawać paczki bezpośrednio z poziomu Twojego sklepu, automatycznie generować dokumenty przewozowe i wygodnie analizować cały proces spedycji. Z łatwością zlecisz wysyłkę różnym kurierom jednocześnie, bez potrzeby logowania się do osobnych systemów.

Aktualnie narzędzie jest dostępne dla większości platform sklepowych (m.in. Shoper, Magento) oraz sprzedażowych (m.in. Allegro, Arena). Integracja jest bezpłatna, a sam proces intuicyjny i zajmuje zaledwie kilka minut.

3. Automatyzacja zamówień online

Narzędziem, bez którego trudno dziś wyobrazić sobie dobrze prosperujący e-sklep jest automatyzacja zamówień. Nadawanie hurtowej liczby paczek czy generowanie wielu etykiet naraz to jedno ze skuteczniejszych usprawnień e-logistyki, zwłaszcza jeśli daje dostęp do dodatkowych funkcji.

System Furgonetki posiada takie opcje, jak:

  • Kreator szablonów przesyłek – jeśli często wysyłasz podobne paczki, możesz określić dla nich stałe parametry m.in. wymiary i wagę, dzięki czemu nie będziesz musiał cały czas wprowadzać tych samych danych.
  • Książka adresowa – z pomocą tej opcji zautomatyzujesz wysyłkę swoich przesyłek, tworząc listę stałych adresów nadania.
  • Raporty i statystyki – dzięki tej sekcji bez problemu ustalisz, ile wynosi czas doręczenia Twoich paczek u różnych kurierów. Przeanalizujesz także miesięczną liczbę przesyłek, co pomoże Ci zoptymalizować procesy logistyczne w firmie.

4. Narzędzie do śledzenia przesyłek

Każdy, kto lubi mieć kontrolę nad sytuacją, doceni możliwość śledzenia przesyłek w Twoim sklepie. Nasze narzędzie pozwala na taki monitoring na każdym etapie spedycji – zarówno z perspektywy nadawcy, jak i odbiorcy.

Jako zlecający wysyłkę paczek, opcję śledzenia paczki znajdziesz w swoim Panelu klienta w systemie Furgonetka. Z kolei odbiorcy Twoich zamówień otrzymają wiadomość mailową z linkiem do monitoringu. Wystarczy, że w pole wyszukiwania wpiszą numer paczki, a szybko zweryfikują jej aktualny status. Z tej możliwości skorzystają na stronie internetowej lub w aplikacji mobilnej.

5. System automatycznych powiadomień

Oprócz tego, że możesz samodzielnie śledzić wysłane zamówienia, skorzystasz także ze wsparcia systemu Furgonetki, który na bieżąco analizuje drogę nadanych przesyłek.

Narzędzie wyśle Ci powiadomienie o każdym nietypowym zdarzeniu, nawet jeśli Ty je przegapisz. Dzięki temu z wyprzedzeniem zlikwidujesz problem z przesyłką (np. przekierujesz ją na inny adres lub wyślesz zupełnie nowy komplet produktów) jeszcze zanim dowie się o nim Twój klient.

6. Interaktywne mapy punktów odbioru

Dostawa do punktu motywuje do zakupów online aż 39% osób – wynika ze wspomnianego raportu Gemius dot. E-commerce w Polsce 2020. Integralną częścią tej opcji wysyłki powinny być mapy, dzięki którym w łatwy sposób zaprezentujesz klientom, skąd mogą szybko i wygodnie odebrać swoją paczkę.

Jako Furgonetka dajemy e-sklepom możliwość wdrożenia bezpłatnej, interaktywnej mapy punktów odbioru. Narzędzie pozwoli kupującym znaleźć placówki przewoźników w wybranej lokalizacji. Można go używać na 3 sposoby: wpisując adres w wyszukiwarkę, przeglądając mapę punktów lub wybierając punkt z listy.

A jeśli zależy Ci na poszerzeniu obszaru odbioru przesyłek, do dyspozycji masz nie tylko punkty oferowane przez firmy kurierskie – możesz także nawiązać współpracę z punktami partnerskimi Furgonetka Punkt. Niebawem na rynku pojawią się również nowoczesne automaty paczkowe Furgonetka BOX.

7. Łatwy zwrot produktów

Klienci cenią różnorodność opcji odsyłania produktów, które nie przypadły im do gustu. Badanie CBRE „Zakupy przez internet. Raport z badania rynku” z 2020 roku pokazuje, że 42% internautów preferuje zwroty w paczkomacie, 26% kurierem z odbiorem, a 19% w placówce pocztowej.

Tak samo, jak przy dostawach, w przypadku zwrotów również możesz zapewnić swoim odbiorcom szeroki wybór firm kurierskich i opcji. A jeśli przy okazji zależy Ci na usprawnieniu całego procesu, możesz skorzystać z wygodnej funkcji „Nadanie do mnie” od Furgonetki.

Jak to działa? Wpisujesz swoje dane do krótkiego formularza, a następnie system generuje link, który możesz udostępnić klientowi wykonującemu zwrot. Kiedy go otworzy, uzupełni swoje dane i opłaci paczkę. Na koniec wygeneruje etykietę, którą naklei na paczkę i tak przygotowany zwrot odda w ręce kuriera.

8. Panel do reklamacji online

Znasz sytuacje, kiedy jedna z paczek z Twoimi produktami ginie w drodze do klienta albo dociera do niego w opłakanym stanie? To przypadki, w których zwykle nie pozostaje nic innego, jak tylko złożyć reklamację w firmie kurierskiej.

Furgonetka udostępnia wygodny panel, przez który dokonasz stosownego zgłoszenia w kilku kliknięciach. Narzędzie ogranicza formalności do minimum, dzięki czemu nie musisz drukować ani podpisywać dokumentów. Wystarczy, że wypełnisz prosty formularz i w razie potrzeby dołączysz protokół szkody lub fakturę. Po wszystkim możesz na bieżąco monitorować status swojej reklamacji w systemie.

9. Ekspresowy zwrot płatności za pobraniem

Jedni klienci chcą zabezpieczyć się przed ewentualnym oszustwem, inni np. wolą płacić gotówką. Dla obu grup bardzo atrakcyjną formą płatności jest pobranie, czyli opcja opłacenia produktów dopiero w chwili odbioru paczki. Jednak w tej sytuacji pieniądze trafiają do Twojego sklepu długo po realizacji zamówienia.

W Furgonetce znaleźliśmy rozwiązanie tego problemu. Oferujemy usługę COD Express, czyli błyskawiczny zwrot pobrania. Pieniądze otrzymasz na swój rachunek bankowy już w kolejnym dniu roboczym od chwili zaksięgowania płatności na naszym koncie.

Przelewy realizujemy automatycznie, dzięki czemu możemy zapewnić Ci 100% bezpieczeństwo transakcji. Z kolei integracja tej usługi z Twoim Panelem klienta sprawi, że w każdym momencie zweryfikujesz, na jakim etapie rozliczenia są Twoje pieniądze.

10. Aplikacja mobilna z dostępem „tu i teraz”

Czasem, gdy przebywasz poza biurem, pojawiają się problemy, które trzeba błyskawicznie rozwiązać. Z aplikacją mobilną Furgonetki zapanujesz nad wysyłką swoich zamówień o każdej porze dnia i nocy.

Aplikacja mobilna Furgonetki zapewni Ci dostęp do wszystkich przesyłek. Możesz nadawać paczki, sprawdzać ich statusy czy porównywać wyceny przewoźników. A jeśli zaistnieje problem z zamówieniem w drodze, nie musisz czekać, aż wrócisz do laptopa. Zadziałasz skutecznie z dowolnego miejsca i w dowolnej chwili, zapewniając Twoim klientom najwyższą jakość obsługi.

Podsumowanie

Proponowane narzędzia usprawnią Twoją działalność na wielu polach e-logistyki – m.in. wygenerują etykiety, skontrolują wysyłkę paczek, a nawet pomogą zapobiegać sytuacjom kryzysowym. Sięgając po rozwiązania Furgonetki dla biznesu, łatwiej zapanujesz nad rosnącą liczbą zamówień, a przy okazji zyskasz więcej czasu, żeby uszczęśliwiać swoich klientów.

 

Autor:

Monika Branicka
Content Marketing Specialist w Furgonetka

Każdego dnia dba o to, żeby zdania miały nie tylko dobrze postawione przecinki, ale też sens. Poznawała content marketing z różnych perspektyw, m.in. w agencji marketingowej i w e-commerce. W serwisie Furgonetka.pl odpowiada za rozwój szeroko pojętych treści.