10 pytań do… Agnieszczaka i Jakackiego

Dodane:

Marcin Małecki, MamStartup Marcin Małecki

Udostępnij:

Na temat startupów przepytujemy Rafała Agnieszczaka (Startup School) i Grzegorza Jakackiego (Codility).

Na temat startupów przepytujemy Rafała Agnieszczaka (Startup School) i Grzegorza Jakackiego (Codility).

Rafał Agnieszczak, Startup School

Dobry startup to taki, który… zarabia.

Najważniejszą cechą startupowca jest… pokora i determinacja.

Najważniejsze umiejętności zespołu tworzącego startup to… praktyczna wiedza „jak to się robi” a nie „wiedza antywebowa” tudzież „wiedza techcrunch-owa”.

Polskie startupy różnią się od zagranicznych tym, że… jak już zarabiają, to dużo szybciej niż ich zagraniczne odpowiedniki.

Innowacyjność jest dla startupu jak… przekonanie, że sukces odnoszą tylko najlepiej śpiewające piosenkarki i najzdolniejsze aktorki. Guzik prawda.

Gdybym musiał skorzystać z finansowania swojego pomysłu, zdecydowałbym się… na jak najmniejszą kwotę.

Najlepszym sposobem na promocję startupu jest… zrobić dobry produkt i dać go w pierwszej kolejności ludziom, którzy głośno będą o tym krzyczeć.

Najczęstszą przyczyną porażki startupu jest… myślenie, że jak już zrobili stronę, to potem jakoś to się samo rozpędzi…

Najczęstszą przyczyną sukcesu startupu jest… patrz punkt 2.

Warto jest zrobić startup, ponieważ… zawsze to lepiej być szefem niż być szefowanym 😉

 

Grzegorz Jakacki, Codility.com

Dobry startup to taki, który… potrafi tanio zweryfikować, czy jest w stanie dużo zarobić.

Najważniejszą cechą startupowca jest… zapał.

Najważniejsze umiejętności zespołu tworzącego startup to… priorytetyzacja.

Polskie startupy różnią się od zagranicznych tym, że… nie wymieniają się między sobą doświadczeniami i nie spotykają inwestorów w barach.

Innowacyjność jest dla startupu jak… dopalacz dla myśliwca. Bez dopalacza też poleci, ale w starciu nie ma szans.

Gdybym musiał skorzystać z finansowania swojego pomysłu, zdecydowałbym się… na poszukiwania inwestora w Londynie, San Francisco lub Dolinie Krzemowej.

Najlepszym sposobem na promocję startupu jest… wygranie znanego konkursu.

Najczęstszą przyczyną porażki startupu jest… pech, rozrzutność, wiara w zły pomysł. Porażki są ważne, bo uczą.

Najczęstszą przyczyną sukcesu startupu jest… pasja.

Warto jest zrobić startup, ponieważ… startup to maraton dla szarych komórek. Z nagrodami.