10 pytań do… Olivera Thylmanna

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Udostępnij:

Tym razem gościem naszego cyklu został Oliver Thylmann, seryjny przedsiębiorca z Niemiec i współtwórca m.in. takich przedsięwzięć jak Adcloud. Materiał powstał przy współpracy z grupą Startup Safary.

Tym razem gościem naszego cyklu został Oliver Thylmann, seryjny przedsiębiorca z Niemiec i współtwórca m.in. takich przedsięwzięć jak Adcloud. Materiał powstał przy współpracy z grupą Startup Safary.



Dobry startup to taki, który… zadowala wszystkie zainteresowane strony.

Najważniejszą cechą startupowca jest… odporność. Mam tu na myśli to, że startupowcom zawsze będzie ciężko przekonać innych do swojej idei. Mimo tego powinni oni dążyć do swojego celu. Moim zdaniem im lepszy startup tym więcej ludzi powie jego pomysłodawcy, że nie spełni oczekiwań.

Najważniejszą umiejętnością zespołu tworzącego startup jest… umiejętność przystosowania się do panującego rynku. Ważne jest również to, aby cały zespół miał tę samą wizję startupu i posiadał wszystkie umiejętności potrzebne do realizacji zakładanego planu.

Innowacja jest dla startupów jak… powietrze dla człowieka. Jest niezbędne do przeżycia, ale nie jest powodem do życia. To samo dotyczy startupów.

Gdybym musiał skorzystać z finansowania swojego pomysłu, zdecydowałbym się… na rozmowę z jak największą liczbą ludzi. Najczęstszym problemem z jakim się borykamy, to przedsiębiorcy którzy przychodzą do nas i mówią: Rozmawiałem z jednym aniołem biznesu i nie jest zainteresowany współpracą. Co teraz? Powinniśmy rozmawiać z ogromną liczbą potencjalnych inwestorów.

Najlepszym sposobem na promocję startupu jest… marketing szeptany.

Najczęstszą przyczyną porażki startupu jest… brak pieniędzy. Wszystko inne to drobnostki.

Najczęstszą przyczyną sukcesu startupu jest… dobry pomysł, realizowany w odpowiednim czasie i z dobrym zespołem. Uważam też, że przyczyną sukcesu jest pełne oddanie i zaangażowanie całego zespołu. Ponownie wspominam również o odporności i umiejętności przełożenia planów na pieniądze.

Główną różnicą między niemieckimi i europejskimi startupy jest… ciężkie pytanie. Wydaje mi się, że niemieccy przedsiębiorcy rzadko mówią o swoim sukcesie. Jesteśmy nieśmiali. Prawdopodobnie jesteśmy tak samo dobrzy albo nawet lepsi od startupowców z innych krajów, ale w przeciwieństwie do nas oni potrafią chwalić się sukcesem. My nie, ponieważ jesteśmy zbyt nieśmiali.

Warto tworzyć startup ponieważ… to wspaniała przygoda. Najlepiej moim zdaniem na podobne pytanie odpowiedział Joe Krauss, twórca Excite. Powiedział: “Wstajesz rano i myślisz, że dzisiaj podbijesz świat. Budzisz się następnego dnia i myślisz, że już jesteś bardzo blisko tego celu. Ale tak naprawdę nic nie zmieniło się między dniem pierwszym a następnym. Nic. Sama droga, która przeszedłeś do następnego dnia była piękna.