Każdy zakwalifikowany zespół dostanie do 45 tys. euro, wsparcie wykwalifikowanych mentorów, warsztaty z profesjonalistami z danych dziedzin oraz wyjątkowe miejsce do pracy w Google for Startups Campus. Dodatkowo uczestnicy akceleratora wezmą udział w wyjazdach do pobliskich hubów innowacji oraz będą mieli możliwość skorzystania z lekcji języka polskiego.
Do udziału w programie zaproszone zostało dziesięć startupów: FerretVideo, Peekd.ai, Visor.ai, Saffe, Pago, ThinkOut, WeGroup, Tap2Pay, Linx4, Smartsub. Wśród nich znajdują się projekty z Hiszpanii, Estonii, Brazylii, Austrii, Rumunii, Białorusi oraz Niemiec. Spośród prawie 300 ukończonych aplikacji z całego świata, 16 startupów zostało zaproszonych na 5 dniowy pre-akcelerator, mający na celu wyłonienie najlepszej 10, która została zakwalifikowana do programu.
– Wybór nie był łatwy. Jesteśmy zadowoleni z poziomu projektów, które się do nas zgłosiły. Już w poprzednich edycjach mieliśmy kilka firm z Wielkiej Brytanii, Białorusi czy Ukrainy, ale to pierwszy nasz program skierowany wyłącznie do zagranicznych startupów. Udało nam się wybrać naprawdę ciekawe projekty, które we współpracy z naszymi partnerami mają potencjał aby odnieść sukces nie tylko w Polsce ale i na szerszym, globalnym rynku – komentuje Kamila Chmielewska, Startup Support & Program Coordinator at Huge Thing.
Celem programu jest przyciągnięcie do Polski startupów, które mogą rozwijać się na tutejszym rynku. Dodatkowo zyskują one kapitał na rozwój swoich projektów i możliwość współpracy z partnerami programu – Procter & Gamble Polska, Santander Bank Polska oraz SpeedUp Venture Capital Group.
– Dla Procter & Gamble Polska jest jednym z najważniejszych centrów innowacji na świecie. W Warszawie funkcjonuje Globalne Centrum Usług Biznesowych (GBS), które jest drugim co do wielkości centrum IT P&G na świecie. Od lat podejmujemy współpracę ze startupami, stąd też nasza obecność w programie Poland Prize powered by Huge Thing. Do realizacji naszych przedsięwziąć stale poszukujemy partnerów zewnętrznych, bo także globalna firma, jaką jest P&G, obecna w 180 krajach, ciągle może i musi uczyć się czegoś nowego. Celem naszej współpracy ze startupami jest wspólne tworzenie innowacyjnych rozwiązań, odpowiadających na stale pojawiające się potrzeby biznesowe. Takie partnerstwo niesie korzyści dla obu stron. Młodzi przedsiębiorcy mają głowy pełne pomysłów, opartych na najnowszych technologiach. Z kolei P&G oferuje globalną wiedzę biznesową, jak również możliwość wdrożenia rozwiązania na całym świecie. Właśnie ogłosiliśmy, że w ramach szóstej edycji programu akceleracyjnego Poland Prize powered by Huge Thing, podejmiemy współpracę z aż czterema startupami: FerretVideo, Saffe, Peekd.ai oraz Visor.ai. Przez kilkumiesięczny czas akceleracji będziemy wspólnie realizować projekty z obszaru marketing technology – powiedziała Małgorzata Mejer, menedżer ds. komunikacji korporacyjnej P&G w Europie Centralnej.
– Dla Santander Bank Polska najważniejsze jest satysfakcja i bezpieczeństwo klientów, stąd Bank regularnie wprowadza do oferty innowacyjne produkty i usługi, które pomagają efektywnie zarządzać finansami osobistymi i firmowymi. Budując i wdrażając nowe rozwiązania myślimy o nich nie tylko w kontekście realizacji potrzeb na „dziś”, lecz skupiamy się na antycypowaniu przyszłych oczekiwań klientów. Celem naszej aktywności w programie akceleracyjnym Poland Prize powered by Huge Thing jest nawiązanie relacji biznesowych ze startupami po to by wspólnie tworzyć bank przyszłości. Współpracując ze startupami zależy nam na podejściu partnerskim, w którym obie strony odnoszą korzyści z kooperacji i skalowania najlepszych rozwiązań w ramach całej Grupy Santander – skomentował Łukasz Koseski, Digital Innovation Manager, Startup Cooperation
Udział w programie to dla startupów nie tylko okazja do pozyskania dużych, często pierwszych klientów ale również szansa na pozyskanie inwestora. – Dla SpeedUp Group wsparcie programu Poland Prize powered by Huge Thing to nie tylko bliższa współpraca z startupami, które mogą w przyszłości stać się częścią portfela funduszu, ale przede wszystkim okazja do sprawdzenia, jak radzą sobie one we współpracy z dużymi klientami – mówi Marcin Fejfer, Manager Inwestycyjny