Według badań European Startup Monitor mniej niż 15 procent europejskich startupow zostało uruchomionych przez kobiety. Wyraźnie więc widać, że jest to świat, który przede wszystkim należy do mężczyzn. Pytanie tylko: czy rzeczywiście tak musi to wyglądać? Zdaniem zespołu stojącego za serwisem Hundert zdecydowanie – nie.
Dlatego w ósmym numerze magazynu, redakcja prezentuje sylwetki 100 pań, które zdecydowały się wystartować z własnym biznesem. Wśród nich znajdują się odważne, zdeterminowane i pełne wiary we własne możliwości kobiety, które mimo licznych trudności nie porzuciły marzenia o byciu przedsiębiorcą.
Jedną z nich na pewno jest Jenny Wolfram, która, już jako 5-cio letnia dziewczynka, sprzedawała sąsiadkom ręcznie robione kremy do twarzy. Dwadzieścia lat później uruchomiła BrandBastion, a obecnie jest uważana za jedną z najbardziej obiecującą bizneswoman w Finlandii.
Podobny sukces osiągnęła także Anna Alex z Niemiec, która na pomysł Outfittery wpadła podczas podróży do Nowego Jorku, a dziś pomaga mężczyznom kupować odzież. Zaś Nora Khaldi z Irlandii porzuciła bezpieczną posadę na uniwersytecie i założyła Nuritas. Za pośrednictwem firmy rozwija sztuczną inteligencję dla sektora spożywczego.
Ósmy wydanie magazynu Hundert ukazało się w 10 tysiącach kopi. Zaprezentowano je 13 maja podczas jednej z imprez startupowych w Berlinie. Egzemplarz można również pobrać bezpłatnie ze strony wydawcy.