101 startupów zgłosiło się do ABSL Start-Up Challenge, 33 z nich zawalczy o know- how międzynarodowych korporacji

Udostępnij:
Czwarta edycja programu ABSL Start-Up Challenge podsumowała wyniki naboru. 33 spośród zgłoszonych 101 startupów, w tym aż 18 firm z zagranicy ma szanse zaprezentować swoje pomysły biznesowe na konferencji ABSL Summit. Tegoroczna edycja przyciągnęła młode talenty m.in  z Finlandii i USA.

Automatyzacja procesów biznesowych, nowoczesne usługi i narzędzia finansowe, narzędzia ułatwiające zarządzanie zasobami ludzkimi oraz sprzedaż i marketing - to obszary, w których partnerzy konkursu wyłonią wyjątkowe rozwiązania spośród młodych firm, które zgłosiły się do tegorocznej edycji. Wybrane start-upy wezmą udział w sesjach mentoringowych i półfinałach. Następnie najlepsi z  najlepszych zaprezentują się na konferencji ABSL Summit, której gościem specjalnym i głównym mówcą będzie Prezydent Bill Clinton.

– Tegoroczne wymagania merytoryczne i techniczne postawione przez Organizatorów i Partnerów były bardzo wysokie. Zdefiniowaliśmy wspólnie szczegółowe potrzeby. Zgłosiła się do nas mocna liczba 101 początkujących innowacyjnych firm, spełniających nasze kryteria, dla których możliwość zaprezentowania projektów przed możliwie najszerszym gremium potencjalnych partnerów biznesowych, klientów czy inwestorów, to duży krok. Na ten moment zakwalifikowaliśmy 33  start- upy. Tutaj widzimy realną szansę na współpracę w przyszłości.  W tej edycji bardzo budująca jest liczba zgłoszeń pochodzących z zagranicy. Mamy łącznie aż 18 zgłoszeń z poza Polski w tym 6 z Finlandii, 3 ze Stanów Zjednoczonych i 4 zgłoszenia z samego miasta Helsinek. Warto dodać, że jeszcze rok temu zgłosiło się do nas jedynie 5 takich startupów. Warszawa nadal plasuje się na pierwszym miejscu wśród zgłoszeń per miasto. Kolejno goni ją Poznań i Wrocław    mówi Łukasz Czajkowski, Zarządzający Projektem z ramienia ABSL.

Jednym ze sposobów na wprowadzenie nowych rozwiązań i technologii w dużych korporacjach jest m.in. współpraca ze startupami. Na każdym etapie taka współpraca jest korzystna dla obu stron. Projekty, dzięki którym oferty biznesowe młodych firm trafią bezpośrednio do międzynarodowych gigantów zostaną przygotowane we współpracy z doświadczonymi ekspertami rynkowymi w zakresie budowy rozwiązań startupowych w środowisku największych korporacji.

– Jesteśmy Partnerem ABSL Start-Up Challenge od początku, to już czwarta edycja w której będziemy poszukiwać partnerów do wspólnej pracy nad innowacyjnymi rozwiązaniami, odpowiadającymi na stale pojawiające się potrzeby biznesowe. Bardzo wysoko oceniamy innowacyjny potencjał polskich startupów, które charakteryzują się zarówno dużą wiedzą techniczną, jak i elastycznością. Współpraca z P&G daje startupom możliwość wdrożenia wspólnie wypracowanych rozwiązań na światową skalę. Jest to jednocześnie okazja do rozwoju własnych umiejętności biznesowych. W tym roku jesteśmy partnerem wiodącym wertykału Sales&Marketing Tech, to tam będziemy poszukiwać źródeł innowacji i wyławiać młode talenty – mówi Małgorzata Mejer, Manager ds. Komunikacji Korporacyjnej na Europę Centralną w P&G.

ABSL Start-Up Challenge stwarza także okazje do nawiązania kontaktów biznesowych, mogących zadecydować o przyszłym sukcesie autorów innowacyjnych rozwiązań. W tym roku Citi zostało Partnerem Wiodącym werykału Fintech aktywnie wspierając startupy i środowiska związane z innowacjami.

– Sposób korzystania z usług bankowych i model obsługi, jakiej klienci oczekują od dostawców, zmienił się diametralnie w ciągu ostatnich lat. To głównie za sprawą technologii, która stała się jednym z najważniejszych czynników zmian na rynku usług finansowych. Dostrzegamy te zjawiska i widzimy jak ważna jest współpraca wielkich korporacji z innowatorami  rzucającymi wyzwanie tradycyjnym modelom biznesowym. Ta współpraca z branżą fintech i wspólnie wdrażane rozwiązania wykorzystujące najnowsze technologie to naturalna kolej rzeczy dla obydwu stron – mówi Michał Podgórski, Dyrektor Zarządzający Departamentu Usług Informacyjnych w Polsce z Citi.

Partnerem wiodącym programu jest także BNY Mellon Poland, globalny lider w dziedzinie zarządzania inwestycjami i usługami inwestycyjnymi.

– BNY Mellon szczyci się łączeniem innowacyjnych pomysłów i przełomowych rozwiązań technologicznych. Jako partner wiodący ABSL Start-Up Challenge uważamy, że te strategiczne relacje stanowią doskonałą okazję do wsparcia, a także nawiązania współpracy z lokalnymi firmami poprzez programy mentoringu, akceleracji czy inkubacji.  Relacje między BNY Mellon i startupami koncentrują się na poszukiwaniu rozwiązań technicznych które pomogą rozwiązać problemy z jakimi stykają się klienci i działy firmy umożliwiając udaną współpracę na skale nie tylko regionalną ale i globalną – mówi Heather Crowley-Kerr Dyrektor Zarządzający BNY Mellon Poland.

Lista wybranych startupów do poszczególnych wertykałów:

Fintech:

  • Fourpointzero,
  • Ultimate.ai,
  • RevDeBug.com,
  • Aico Group Oy,
  • NORIAN,
  • Togetherdata,
  • Solwit,
  • Elastic Cloud Solutions.

HRTech:

  • StaffApp,
  • GastroJob,
  • NeuroGame Labs,
  • HCM,
  • Grafik Optymalny,
  • BotWISE io,
  • AoV- Architects of Value,
  • Energy Element,
  • MultiLessons/MultiCareer,
  • Symmetrical.ai,
  • Activy.

Sales&Marketing:

  • Stores Audit,
  • Bonusway,
  • RealEye,
  • Veturai Automotive,
  • Simporter,
  • Callpage.

RPA:

  • Fourpointzero,
  • MOYO TECHNOLOGY - RFC Sp. z o.o.,
  • Smabbler,
  • Digital Workforce Sp. z o.o.,
  • RevDeBug.