190 milionów na zakup startupu
Powstały w 2003 roku Splunk jest firmą tworzącą oprogramowanie, dzięki któremu właściciele biznesów mogą analizować i zarządzać bazą danych. Ich sztandarowym produktem jest Splunk Enterprise, platforma służąca do gromadzenia danych i optymalizacji działań prowadzonych w firmie. Do grona klientów amerykańskiego przedsiębiorstwa należą znane marki m.in. sieć pizzerii Domino’s i Adobe, firma specjalizująca się w tworzeniu softwareu.
fot. pixabay.com
Jak informuje serwis TechCrunch, zarząd spółki chcąc zapewnić swoim konsumentom rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa kupił Caspida, kalifornijski startup, za kwotę 190 milionów dolarów. Działająca od 2014 roku firma z Palo Alto, specjalizuje się w tworzeniu oprogramowania zapewniającego ochronę danych i zasobów IT. W tworzonych produktach inżynierowie z Caspida wykorzystują technologię uczenia maszynowego polegającą na zastosowaniu algorytmu, dzięki któremu oprogramowanie ulepsza się automatycznie na podstawie zgromadzonych informacji.
Oprogramowanie, które uczy się przez doświadczenie
Rozwiązania oferowane przez Caspida pomagają klientom w wykrywaniu złośliwego oprogramowania, nietypowych aktywność wewnątrz sieci i ataków ze strony hakerów. Software wyposażony w algorytm uczenia maszynowego samodzielnie wyłapuje powyżej wymienione anomalia i natychmiast informuje o nich użytkowników. Dzięki przejęciu startupu z Palo Alto, Splunk będzie mógł oferować takie rozwiązania swoim konsumentom.
Muddu Sudhakar, CEO Caspida powiedział, że od początku istnienia spółki ich celem było zapewnienie na rynku dostępu do rozwiązań problemów związanych z cyberbezpieczeństwem. Prezes młodej firmy wyraził zadowolenie z faktu przejęcia startupu przez bardziej doświadczone i większe przedsiębiorstwo. W 2012 roku Splunk zadebiutował na nowojorskiej giełdzie papierów wartościowych.