2. edycja Masters & Robots 2018 dobiegła końca [relacja]

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Przyszłości nie znamy, ale wiemy o niej dużo więcej – zakończyła się 2. edycja konferencji Masters & Robots 2018.

– Nowe technologie wcale mnie nie przerażają. Co mnie niepokoi to ludzka głupota w podejściu do nich – powiedział Supreet Singh Manchanda, inwestor z Doliny Krzemowej, jeden z prelegentów tegorocznej edycji Masters & Robots.

Można to uznać za przesłanie odnośnie przyszłości. Zaawansowanych technologii nie powinniśmy się bać, tylko uczyć. I na tym właśnie skupiliśmy się przez trzy ostatnie dni – edukacji.

Motywem przewodnim Masters & Robots 2018 była przyszłość człowieka, nauki i biznesu. Wydarzenie otworzyła Jowita Michalska, założycielka Digital University oraz Sebastian Kulczyk, partner główny imprezy. W trakcie konferencji 70 prelegentów z całego świata (m.in. z Doliny Krzemowej, Izraela, Singapuru, Londynu, Nowego Jorku i Szwajcarii) opowiedziało o swojej wizji nadchodzących lat w przeróżnych branżach.

  • Andra Keay podkreśliła, że nie należy bać się robotów i automatyzacji, ponieważ wpłyną one przede wszystkim na bezpieczeństwo, a nie ilość pracy.
  • Mark Post zapowiedział, że w 2021 produkowane przez niego mięso in vitro o jakości identycznej z naturalnym trafi do restauracji.
  • Gyorgy Levay zaprezentował swoją inteligentną protezę wartą 200 tysięcy euro i opowiedział kiedy staną się one standardem w medycynie.
  • Justin Hendrix przedstawił nieco dystopijną wizję świata mediów w 2030 roku, zdominowanym przez avatary, sztuczną inteligencję oraz fake-newsy dopracowane do perfekcji.
  • Z kolei Peter Gloor pokazał jak inteligentne zegarki oraz algorytmy będą mierzyły w przyszłości poziom szczęścia i kreatywności pracowników.

– Technologia pędzi dziś tak szybko, że musimy stale trzymać rękę na pulsie, szczególnie gdy prowadzimy duży biznes lub kierujemy korporacją. Jeśli nie będziemy świadomi zmian, przez które przechodzi nasza branża i cały rynek, możemy stracić kontrolę nad rozwojem naszego biznesu – powiedziała Jowita Michalska, założycielka Digital University.

Na Masters & Robots 2018 złożyły się wystąpienia na scenie głównej, scenie startupowej, wykłady dla młodzieży Masters & Robots Youth zorganizowane przez DigiKids oraz spotkanie dyskusyjne lokalnej filii Singularity University. Wydarzenie odwiedziło blisko 1000 osób.

Imprezę zorganizował Digital University specjalizujący się w edukacji z zakresu transformacji cyfrowej i kompetencji przyszłości.

Patronat honorowy nad Masters & Robots 2018 objęło Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, Ministerstwo Cyfryzacji, Ministerstwo Zdrowia, ambasada USA oraz m. st. Warszawa.

Sponsorami wydarzenia byli Deloitte, PLL LOT, Siemens, Digital Teammates oraz kancelaria prawna DZP.