Research.NK, dział badań polskiego portal społecznościowego NK, inauguruje pierwszą edycję programu skierowanego do studentów zainteresowanych tematyką Big Data. Celem Big Data Summer Camp jest umożliwienie młodym i ambitnym badaczom efektywnego wejścia na dynamiczny rynek badawczy. Studenci, których projekt analityczny zostanie wdrożony, otrzymają także 20 000 zł!
Program Big Data Summer Camp został zainicjowany w momencie, w którym coraz większego znaczenia nabiera tematyka budowania usług opartych o dane. W związku z tym pojawia się wiele wyzwań związanych z ich przetwarzaniem, a zawód data scientist staje się zawodem przyszłości. Program jest platformą dla młodych badaczy, którzy dzięki niemu będą mogli rozwinąć swój potencjał, a także efektywnie wkroczyć na rynek badawczy. Idea projektu powstała w zespole Research.NK, dziale badawczym NK. Tworzy go młody zespół pasjonatów Big Data, zarządzający jedną z największych w Europie Hurtowni Danych. Jest ona oparta o wiele nowych technologii, m.in. Hadoopa, i rozwiązania autorskie. Hurtownia gromadzi 0,5 petabajtów danych m.in. o zachowaniach, relacjach, komunikacji, wzorcach zakupowych, konsumpcji rozrywki i kontaktach z reklamą użytkowników internetu, a każdego dnia powiększa się o kolejne 1,3 terabajtów danych.
W ciągu prawie 4 lat istnienia zespołu Research.NK zgromadziliśmy unikatowe doświadczenie. Jako komórka największego polskiego portalu społecznościowego miesięcznie obsługujemy setki terabajtów danych. Dlatego jesteśmy gotowi, aby podzielić się naszym know-how i ekspercką wiedzą. Jesteśmy przekonani, że nasz program stanie się skuteczną platformą między badaczami a rynkiem, który coraz bardziej potrzebuje kompetentnych data scientist – mówi Krzysztof Sobieszek, pełnomocnik zarządu ds. badań w Naszej Klasie Sp. z o.o.
Big Data Summer Camp to kilkumiesięczny projekt, który jest podzielony na dwa etapy. Do pierwszego są zaproszeni wszyscy studenci, szczególnie kierunków technicznych i informatycznych. Za pośrednictwem strony bigdata.nk.pl, mogą zapoznać się z próbnym zestawem danych hurtowni NK. Na ich podstawie powinni przygotować swój projekt pomysłu na ich analizę. Wszystkie propozycje zostaną przedstawione gronu ekspertów, a najlepsi studenci otrzymają możliwość prezentacji swoich wyników podczas tzw. data pitch w jednym z trzech miast: Warszawie, Wrocławiu lub Krakowie. Po pozytywnej weryfikacji przez ekspertów, maksymalnie 2 zespoły zostaną zaproszone na 2-miesięczne praktyki w dziale Research.NK we Wrocławiu. Jeśli ich analiza zostanie wdrożona, otrzymają także nagrodę finansową w wysokości 20.000 zł!
źródło: informacja prasowa