2020 to był dobry rok. 2021 będzie jeszcze lepszy! Podsumowanie GetHome.pl

Dodane: 07.01.2021

Dominik Błaszczykiewicz

Udostępnij:

W 2020 roku do zespołu GetHome dołączyło 10 osób. Portal odwiedza teraz 5 razy więcej osób poszukujących mieszkań i domów niż rok temu. W 2021 rok wchodzimy rozpędzeni.

Czytasz właśnie artykuł z cyklu, w którym polskie startupy i firmy technologiczne, podsumowują 2020 rok. Jeśli chcesz przeczytać inne teksty z serii, zajrzyj tutaj.

Styczeń 2020

Zaczynamy 2020 rok mając na gethome.pl 30 000 użytkowników miesięcznie i niespełna 100 fraz w ważnych nas wynikach wyszukiwania Google. Współpracujemy w tamtym momencie z 300 biurami nieruchomości. Zespół liczy 3 osoby „na etacie” zaangażowane w projekt oraz kilka osób działających „satelitarnie”. Wiemy, że czeka nas sporo pracy, ale główna część projektu jest już gotowa. A może to dopiero początek drogi? Zobaczymy w grudniu.

Luty 2020

Pierwszy punkt planu na ten rok zrealizowany. Dodajemy zaawansowaną analitykę działań użytkownika. Od tego momentu mierzymy każde jego zachowanie na stronie za pomocą kilku różnych narzędzi. Analizujemy. Wyciągamy wnioski. Optymalizujemy.

Marzec 2020

Sukces! Zakończyliśmy dużą integrację z kolejnym partnerem biznesowym – Galactica Virgo. Dzięki temu możemy podjąć współpracę z większą liczbą biur nieruchomości. Kto nigdy nie mapował dziesiątek pól w słownikach kilku baz danych, ten nie zrozumie jak miło gdy to zaczyna działać.

Kwiecień 2020

Covid w pełni. Praca zdalna. Fatalistyczne wizje analityków w branży. Newsy o zwolnieniach w branży internetowej czy obniżkach wynagrodzeń u konkurencji. U nas ważna decyzja – to ten moment, kiedy musimy podwójnie zainwestować w projekt.

Podejmujemy decyzję, że do zespołu GetHome na stałe dołączy kolejne 10 osób. Czytamy o zwolnieniach w branży internetowej. Widzimy newsy o obniżeniu wynagrodzeń u konkurencji. My? Zatrudniamy – szukamy osób do SEO, marketingu, działu handlowego oraz programistów.

Maj 2020

Trzy kroki w przód, dwa kroki w tył. Decydujemy, że dla lepszego skalowania projektu w przyszłości trzeba przepisać lwią część kodu. Refactor – nikt z biznesu z nie lubi tego słowa. Ale mus to mus. Działamy. Do zespołu dołączają pierwsze nowe osoby. Portal odwiedza już 70 000 osób miesięcznie. Na mamstartup.pl pojawia się wywiad, w którym szczegółowo opisujemy jak chcemy zmienić rynek.

Czerwiec 2020

Jeśli sądzicie, że praca nad portalem to wymyślanie fajerwerków dla użytkowników to błąd. 90 proc. czasu zajmuje nam optymalizacja tego co jest pod maską. Zabawna refleksja – pewnie większość pracy nad instagramem zupełnie nie nadaje się na instagram.

Lipiec 2020

Wow! Google nas lubi. Fraza „mieszkania na sprzedaż kraków” trafia do top 10 wyników wyszukiwania. Dla nas mega sukces – wiemy, że to pierwsza jaskółka, ale kierunek jest dobry – jakość, przejrzystość, optymalizacja.

Sierpień 2020

Wakacje – czego innego spodziewaliście się w sierpniu? Żartuję. Oprócz urlopów rozpędzamy się z zespołem, który zbudowaliśmy przez ostatnie miesiące. Publikujemy teksty. Nawiązujemy partnerstwa biznesowe. Uruchamiamy kampanie marketingowe b2b. Gorący miesiąc.

Wrzesień 2020

Na portal wprowadzamy ogłoszenia działek. Wygląda niewinnie, ale uwierzcie, że to nie jest łatwa sprawa, gdy z ponad 500 000 ofert w bazie danych musimy za pomocą algorytmów wybrać 30-40 tys. najlepszych ogłoszeń mieszkań, domów i działek i wyłącznie te opublikować na portalu. Nota bene – w tym momencie współpracuje z nami już 799 biur nieruchomości!

Październik 2020

Mamy okazję wystąpić na konferencji Wiedza i Relacje, gdzie opowiadamy o GetHome i rozmawiamy z właścicielami biur nieruchomości. Świetnie jest zderzyć własny nowoczesny produkt bezpośrednio z klientami – osobami, które są na rynku od wielu lat. To jedyne możliwe do uczestnictwa wydarzenie branżowe w tym roku, ale bardzo dla nas cenne i nowe doświadczenie.

Listopad 2020

Kiedy to się wydarzyło? Współpracuje z nami już 1001 biur nieruchomości! To dla nas świetny wynik, który zrealizowaliśmy przez około 1,5 roku niewielkim, ale bardzo skupionym zadaniowo zespołem. Dla lepszego zobrazowania sytuacji – na start projektu prawie codziennie słyszeliśmy, że „to się nie uda” albo „na rynku nie ma już miejsca na nowy portal”. Teraz? Rozmawiamy z ponad 1 000 firm o tym jak możemy jeszcze lepiej dostarczać im wartościowe kontakty do klientów. W efekcie jako pierwsi na rynku wprowadzamy m.in. wirtualne numery dla wybranych biur nieruchomości.

Grudzień 2020

Wspaniałe zakończenie roku! GetHome.pl przegląda już regularnie ponad 150 tys. osób miesięcznie. Przykładowa fraza „mieszkania na sprzedaż warszawa” z gethome.pl znajduje się już w top 3 wyników wyszukiwania Google. Oznacza to, że dla naszego zapytania branżowego jesteśmy już obok firm, które budowały tę pozycję przez lata. Sprawdzamy inne kluczowe dla nas wskaźniki: bardzo niski współczynnik odrzuceń świadczący o wysokiej jakości ruchu, średni czas około 10 minut czasu spędzanego na interesujących nas stronach, a w końcu – w bazie danych już ponad 80 proc. ogłoszeń w stosunku do lidera rynku, z których wybieramy te najlepsze oferty do publikacji na portalu.

Zaczynamy też nietypowe działania marketingowe, np. podejmujemy współpracę z rysownikami i publikujemy komiksy na Facebooku i Instagramie. W czołowych mediach zaczynają pojawiać się też nasze analizy GetHome dotyczące rynku nieruchomości.

To był dobrze wykorzystany rok. W 2021 wchodzimy rozpędzeni.

I tak – znowu rekrutujemy.

Autor: Dominik Błaszczykiewicz, Head of Product GetHome