22 czerwca Play of Battle rusza z kampanią crowdfundingową. Chce pozyskać 1 mln euro

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

22 czerwca Play of Battle rusza z kampanią crowdfundingową. Chce pozyskać 1 mln euro

Udostępnij:

Celem inicjatywy jest opracowanie koncepcji międzynarodowego projektu realistycznych gier strategicznych z silnie rozwiniętymi aspektami geopolityki i działań wojennych. Za ich produkcję odpowiedzialne będzie studio Noobz from Poland, które nabyło 40 proc. udziałów akcji spółki.

Współpraca realizowana będzie przy wsparciu merytorycznym znanych ekspertów w dziedzinach m.in. historii, strategii wojskowych oraz game developmentu, wśród których znaleźli się m.in. dr George Friedman, prof. Norman Davies, dr Jacek Bartosiak i gen. Waldemar Skrzypczak.

– Już w przyszłym tygodniu rusza pierwsza emisja publiczna naszej spółki – Play of Battle SA – organizowana w formie crowdfundingu udziałowego. Środki, które pozyskamy przeznaczone zostaną na rozwój pierwszej produkcji reprezentującej gatunek grand strategy wargame. Gra skierowana jest do wymagających graczy indywidualnych oraz użytkowników specjalistycznych, w tym ośrodków wojskowych. Fabuła osadzona będzie w czasach współczesnych – w latach 2008-2030 – i przedstawi najbardziej aktualne i realistyczne możliwości rozwoju relacji oraz bezpieczeństwa międzynarodowego. Wyprodukuje ją spółka Noobz From Poland – mówi Zbigniew Pisarski, prezes zarządu Play of Battle.

Koncepcja projektu Play of Battle SA powstała w oparciu o analizę rynkową sektora strategicznych gier wojennych. Na jej podstawie spółka zidentyfikowała problemy, które utrudniają tworzenie gier, a także opracowała rozwiązania bazujące na stworzeniu w pełni funkcjonalnej i realnej produkcji, dostępnej nie tylko dla placówek i akademii wojskowych, ale także dla indywidualnych graczy. Teatr działań wojennych obejmie Europę, europejską część Rosji, Bliski Wschód i północną Afrykę, a gracz będzie miał możliwość wcielenia się w jedno z państw europejskich i zmierzenia się z widmem zakrojonego na szeroką skalę konfliktu, w którym szczególny nacisk położony zostanie na geopolityczne aspekty prowadzenia działań. W projekt poza założycielami zaangażowani są m.in. wybitni akademicy, analitycy, wojskowi i managerowie – dr George Friedman, prof. Norman Davies, dr Jacek Bartosiak i gen. broni Waldemar Skrzypczak.

Producentem pierwszej gry z portfolio Play of Battle SA będzie studio Noobz from Poland, którego autorska propozycja, Total Tank Simulator, zyskała dużą popularność wśród graczy – zebrała blisko 80 proc. pozytywnych ocen na platformie Steam. Strategiczny symulator bitewny osadzony w realiach II wojny światowej trafił do sprzedaży w maju 2020 roku i pojawił się wśród 20 najlepszych premier maja 2020 roku na platformie Steam. Studio pracuje obecnie nadnową produkcją osadzoną w uniwersum Total Tank Simulator (Total Tank Generals) oraz nad znacznie większym tytułem – Signum Temporis. Wydawcą tych tytułów będzie włoska firma 505 Games.

W czerwcu Noobz form Poland nabyło 40 proc. akcji studia Play of Battle, a Jarosław Kotowski został  wiceprezesem zarządu w spółce.

– Z Play of Battle zamierzamy stworzyć skomplikowaną grę strategiczną, która będzie osadzona w czasach współczesnych. Projekt zamierzamy realizować wspólnie ze znanymi ekspertami w zakresie geopolityki i strategii wojennych. Praca nad tą grą zdecydowanie wpisuje się w koncepcję rozwoju naszego studia, gdzie chcemy zostać krajowym liderem producenta gier typu grand strategy – podsumowuje Jarosław Kotowski, wiceprezes zarządu Play of Battle SA.

Gra będzie dostępna na platformie Steam w wersji PC. Docelowa cena gry jest szacowana na 40-60 USD. Kampania crowdfundingu udziałowego Play of Battle rozpocznie się 22 czerwca.