Pozyskane środki umożliwią rozwój technologii firmy – Automated Vehicle Marshalling (AVM) oraz Autonomous Terminal Tractor (ATT) – na rynkach europejskich i globalnych. Embotech zabezpieczył już długoterminowe kontrakty wdrożeniowe dla swoich rozwiązań AVM w logistyce pojazdów gotowych oraz ATT w logistyce portowej i magazynowej.
Kierowca? Zbędny
Firma realizuje kontrakt z BMW na wdrożenie systemu AVM w sześciu fabrykach na świecie do końca 2025 roku, w tym w zakładach w Dingolfing, Lipsku oraz Spartanburgu (USA). System Embotech umożliwia autonomiczne przemieszczanie pojazdów bez kierowcy, bez konieczności modyfikacji samochodów, z wykorzystaniem standardowych sensorów LiDAR. Warto dodać, że Embotech to jedyna firma na rynku posiadająca certyfikacje AVM.
Operator ciągnika? Zbędny
Planowane są także wdrożenie 30 autonomicznych ciągników terminalowych Autonomous Terminal Tractor (ATT) w największym europejskim porcie w Rotterdamie w ciągu najbliższych dwóch lat. Dzięki Embotech ciągniki mogą wykonywać wszystkie manewry w portach z pełną autonomią, niezależnie od warunków atmosferycznych czy widoczności.
– Ogłaszamy pomyślne zakończenie rundy finansowania serii B, co stanowi dowód rosnącego zaufania do misji Embotech polegającej na rewolucjonizowaniu automatyzacji logistyki – powiedział Andreas Kyrtatos, CEO Embotech. – Ta inwestycja przyciąga wyjątkową grupę nowych inwestorów, co pozwala nam na globalną ekspansję i dostarczanie zaawansowanych technologii, wspierających przemysłową logistykę w przechodzeniu na bezpieczniejsze, bardziej efektywne i zrównoważone rozwiązania.
– Embotech to unikalna firma, która dzięki swojej elastyczności i innowacyjności wyznacza nowe standardy w logistyce autonomicznej. Spółka w krótkim czasie od stworzenia, certyfikowania i wprowadzenia produktu na rynek zabezpieczyła wieloletnie, duże kontrakty z liderami ze swojej branży, np. BMW. Jest to dla nas wyraźny sygnał, że zespół nie tylko potrafi zrobić najbardziej zaawansowane systemy tego typu na świecie, ale również może je skutecznie sprzedać – podkreślił Mateusz Bodio, założyciel RKKVC.
– Branżę autonomicznych rozwiązań logistycznych obserwuję od lat i rzadko zdarza się zidentyfikować tak ciekawe projekty jak Embotech. Spółka posiada niezwykle zaawansowane produkty software’owe, które efektywnie wykorzystują wystandaryzowany sprzęt, co daje jej przewagę w szybkości wdrożeń i optymalizacji kosztów. Oprogramowanie Embotech jest już teraz wykorzystywane przez czołowych producentów samochodów w Europie – opowiada Aleksander Kłak, przewodniczący Komitetu Inwestycyjnego RKKVC.