26% branży e-commerce w Europie czuje się przygotowane na nadchodzący sezon świąteczny. Co z resztą?

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

26% branży e-commerce w Europie czuje się przygotowane na nadchodzący sezon świąteczny. Co z resztą?

Udostępnij:

Gdy zbliża się jesień i ustępują letnie upały, branża e-commerce przygotowuje się na najważniejszy okres w roku: święta. Według najnowszego raportu opublikowanego przez Packhelp, 73% e-sprzedawców w Europie już zaczęło się do nich przygotowywać.

E-commerce w Europe czeka jeszcze sporo pracy

Według danych zebranych przez Packhelp najwięcej firm rozpoczyna przygotowania do sezonu świątecznego w miesiącach sierpień-wrzesień (62%). Około 27% firm planuje rozpocząć je w okresie październik-listopad. Wśród firm, które rozpoczynają swoje przygotowania najwcześniej, czyli w miesiącach czerwiec-lipiec, dominują e-sklepy z Wielkiej Brytanii. Francuski e-commerce ma z kolei tendencję do opóźniania przygotowań, przesuwając je na przełom trzeciego i czwartego kwartału.

50% ankietowanych firm e-commerce zadeklarowało, że “poczyniło pewne przygotowania do sezonu świątecznego, ale to wciąż za mało”. Jedynie 4% firm z przekonaniem stwierdziło, że “jest gotowe na nadchodzący sezon świąteczny”, 22% przyznało że jest “trochę przygotowane”. Co zaskakujące, tyle samo (22%) przyznało, że nie jest “w ogóle przygotowane”. Poziom przygotowań i gotowość, znacznie różni się w zależności od kraju respondentów. 39% z tych biznesów, które nie są w ogóle przygotowane znajduje się we Francji.

Strategie na zwiększenie przychodów w okresie świątecznym

Podczas gdy e-biznesy w Europie przygotowują się w różnym tempie, ich strategie na zwiększanie przychodów w nadchodzących miesiącach są podobne. Ankietowane firmy będą stawiać na zwiększanie świadomości marki i wzrost zaangażowania, tak aby dotrzeć do nowych klientów i pogłębić relacje z już istniejącymi. 27% firm e-commerce planuje zwiększyć swoje przychody poprzez dodanie nowych produktów do swojej oferty. 17% koncentrować się będzie na rozwoju social commerce, a 16% planuje zwiększyć swój budżet reklamowy.

Jeżeli chodzi o działania promocyjne, mające na celu zwiększenie konwersji w e-sklepach, europejskie firmy stawiają na darmową wysyłkę (24%), sezonowe rabaty (22%) oraz specjalne dodatki do zamawianych produktów (19%). Inne działania zgłaszane przez respondentów obejmowały m.in. szybszą wysyłkę, czy możliwość zapakowania na prezent.

Opakowania na sezon świąteczny

Packhelp, polski startup produkujący opakowań na zamówienie, zapytał również swoich respondentów o tę kwestię. E-commerce w Europie stawia w tym sezonie na specjalne dedykowane opakowania z motywem świątecznym (36%) oraz na standardowe opakowania z dodatkowymi elementami świątecznymi jak np. bibułka czy kartki z podziękowaniami (45%). Jedynie 18% firm planuje pozostać przy swoim zwykłym opakowaniu. Niezależnie od kwestii designu, 94% firm e-commerce w Europie zgadza się, że powinny oferować opakowania przyjazne środowisku.

Ostatni dzwonek na przygotowania

Sklepy internetowe, nie powinny zwlekać z rozpoczęciem przygotowań do sezonu świątecznego. Praktycznie połowa e-biznesów w Europie spodziewa się rekordów sprzedaży już w listopadzie (48%). Opublikowany przez Packhelp raport “E-commerce Trend Report: 2021 Holiday Season” może służyć jako źródło inspiracji w przygotowaniach na święta.

Aby przygotować raport “Ecommerce Trends: holiday season 2021” Packhelp przeprowadził ankietę na próbie ponad 400 firm e-commerce w Europie w dn. 8-14.08 2021 roku. W badaniu wzięły udział e-biznesy z Francji (25%), Wielkiej Brytanii (22%), Hiszpanii (22%), Niemiec (10%) oraz pozostałych krajów europejskich (43%). Wśród ankietowanych najwięcej było reprezentatów branży modowej (33%), kosmetycznej (22%), spożywczej (16%).