3 lata z życia startupu Pedaluj.pl

Dodane:

Adam Łopusiewicz Adam Łopusiewicz

Udostępnij:

Kilka dni temu portal Pedałuj.pl obchodził swoje 3 urodziny. Z tej okazji twórcy zdecydowali się na krótkie podsumowanie dotychczasowej działalności startupu. Ponad 9 tysiecy użytkowników i kilkanaście tysięcy odwiedzin dziennie motywują do dalszego rozwoju projektu.

Kilka dni temu portal Pedałuj.pl obchodził swoje 3 urodziny. Z tej okazji twórcy zdecydowali się na krótkie podsumowanie dotychczasowej działalności startupu. Ponad 9 tysiecy użytkowników i kilkanaście tysięcy odwiedzin dziennie motywują do dalszego rozwoju projektu.

Portal Pedaluj.pl powstał z myślą o miłośnikach dwóch kółek, których jak się okazało, w Polsce nie brakuje. Kontrowersyjna nazwa od samego początku wzbudzała różnorakie skojarzenia internautów. Jedni gratulowali odwagi i poczucia humoru, inni podchodzili do tego sceptycznie, zastanawiając się nad przeznaczeniem portalu. W każdym razie nazwa “pedałuj.pl” nie pozostała dla nikogo obojętna, co dla twórców portalu było zamierzonym celem.

Motorem do powstania serwisu było docenienie pomysłu w konkursie “Innowacyjny pomysł” oganizowanym przez Centrum Innowacji Akcelerator Technologii Fundacji UŁ w 2008 roku, a serwis wystartował w 2009 roku. W 2010 Pedaluj.pl zawitało na Facebooku, a rok później uruchomiony został blog z poradami rowerowymi. W tym czasie zorganizowane zostały również dwa, cieszące się dużą popularnością konkursy: „Przejedź z nami całą Polskę” oraz „Rower w obiektywie”.

W 9-ciotysięcznej społeczności Pedaluj.pl dominują mężczyźni, stanowiąc 64% wszystkich użytkowników (czyżby panie były większymi fankami pojazdów czterokołowych? ;-)). Obecnie Pedałuj.pl dysponuje bazą 2.014 tras, których łączna długość wynosi 96.118 km (2,5-krotność obwodu całej kuli ziemskiej!). Większość (61%) to trasy terenowe, 26% stanowią trasy szosowe, natomiast 13% górskie. W przeciągu trzech lat w serwisie dodano blisko 7 tysięcy zdjęć oraz ponad 2,6 tysiąca opinii. W obecnym sezonie serwis przekroczył liczbę 10 tysięcy dziennych odwiedzin, a z okazji trzecich urodzin zaprezentowana została nowa szata graficzna.

– Gdy startowaliśmy w 2009 roku, niewielu komentatorów rynku startupowego dawało szanse na powodzenie naszego projektu. Jednak stale rosnąca, aktywna społeczność portalu oraz bijąca rekordy z sezonu na sezon liczba odwiedzin, tylko motywuje nas do dalszego rozwoju – komentuje Mateusz Goliat, współtwórca portalu.

W ostatnich miesiącach pojawiły się nowości w zakresie funkcjonalności. Na mapach, obok tras rowerowych, prezentowane są atrakcje turystyczne oraz obiekty noclegowe, które stanowią istotny element turystyki rowerowej. Portal przygotował również ciekawą ofertę dla sklepów i warsztatów rowerowych – oznaczenie na trasach to idealnie spersonalizowana reklama, która stanowi też cenną informacje dla użytkowników serwisu.

Twórcy Pedaluj.pl zapowiadają wdrożenie kolejnych nowości – wśród nich, najbardziej oczekiwana przez użytkowników – przygotowanie lokalizatora tras dla urządzeń mobilnych.

Działalność Pedałuj.pl opisuje ta infografika: http://pedaluj.pl/3lata-infografika.jpg

źródło: informacja prasowa