3 zasady dobrego networkingu

Dodane:

Adam Łopusiewicz Adam Łopusiewicz

Udostępnij:

W podróży najważniejszy jest cel. Podobnie jest z braniem udział we wszelkiego rodzaju konferencjach i spotkaniach barcampowych. Musimy wiedzieć po co poświęcamy na nie czas. Jak poprawnie korzystać z networkingu?

W podróży najważniejszy jest cel. Podobnie jest z braniem udział we wszelkiego rodzaju konferencjach i spotkaniach barcampowych. Musimy wiedzieć po co poświęcamy na nie czas. Jak poprawnie korzystać z networkingu?


fot. Fotolia | Artykuł powstał we współpracy z Konradem Latkowskim.

Pierwsza zasada: wiedz kto będzie prelegentem i czego od niego oczekujesz.

Jeśli nikt z zaproszonych prelegentów Cię nie interesuje, to zastanów się po co chcesz ich spotykać – mówi Konrad Latkowski, doświadczony startupowiec z Grupy Manubia. Sprawdź listę prelegentów i jeszcze przed podjęciem decyzji o wyjeździe zastanów się w czym i jak mógłby ci każdy z nich pomóc. Ważne abyśmy nie uczestniczyli we wszystkich spotkaniach w okolicy, ale wybrali te najciekawsze z perspektywy naszego biznesu. Jeśli w danym barcampie nie będą uczestniczyć osoby godne twojej uwagi, to lepiej poświęć ten czas na rozwój swojego biznesu.

Druga zasada: rozdawaj wizytówki.

To archaiczny sposób, ale dalej dużo lepszy od wysyłania zaproszeń na Facebooku czy LinkedIn – mówi Latkowski. Dlaczego warto podczas rozmowy wręczyć wizytówkę? Ponieważ najczęściej wymusza to na drugiej stronie rewanż. Zaproszenie na FB nie – mówi Konrad Latkowski. Rozmówca po pewnym czasie zwróci uwagę, że w portfelu czy wizytowniku ma kontakt do Ciebie, z którego może w przyszłości skorzysta. Drugą sprawą jest to, że na niektórych profilach w portalach społecznościowych nie podaje się numeru telefonu. Na wizytówce zazwyczaj jest, więc w razie potrzeby wiesz gdzie dzwonić.

Trzecia zasada: naucz się pitchować.

Naucz się prosto przedstawiać swoje problemy / zapytania / pytania – mówi Latkowski. Ta umiejętność nie przychodzi łatwo, ale przydaje się w wielu sytuacjach. Warto uszanować czas rozmówcy i wykorzystać go w jak najlepszy sposób. Pytanie o to czy prelegentowi spodobała się konferencja zostawmy dziennikarzom. Jeśli pozwoli, to pytajmy o rozwiązanie problemów swojej firmy. To powinien być główny cel uczestnictwa w takich wydarzeniach. Niestety nie każdy z nich uczestniczy w networkingu po prelekcji, dlatego warto wykorzystać czas na pytania podczas jej wygłaszania.

A Wy? Jakich rad udzielilibyście osobie, która wybiera się na najbliższy barcamp?