3,3 mln na rozwój sztucznej inteligencji. Futuriti inwestuje w nowe technologie

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

3,3 mln na rozwój sztucznej inteligencji. Futuriti inwestuje w nowe technologie

Udostępnij:

Spółka Futuriti otwiera laboratorium sztucznej inteligencji! Już wkrótce krakowskie przedsiębiorstwo zwiększy skalę prac na algorytmami AI, które wesprą użytkowników systemu xSale w obsłudze ich eCommersów. Program badawczy będzie wspierany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Na cały projekt przeznaczone zostanie ponad 3,3 mln złotych.

Czym jest xSale? To innowacyjny system SaaS, które służy do zarządzania wielokanałową sprzedażą w internecie z wbudowaną sztuczną inteligencją oraz silnikiem procesów. System xSale tworzony jest przez Futuriti, która otrzymała na realizację nowego projektu badawczo-rozwojowego 2,4 mln złotych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014 – 2020. Projekt zostanie w całości wdrożony do lipca 2022 r.

Laboratorium Sztucznej Inteligencji

– W Laboratorium SI inżynierowie i naukowcy z Futuriti będą pracować nad algorytmami sztucznej inteligencji, które – w następnej kolejności – zostaną udostępnione użytkownikom tego systemu. Dzięki otwarciu laboratorium wielokrotnie zostanie zwiększony zakres i nakład prac realizowanych przez Spółkę. Użytkownicy xSale otrzymają wsparcie w wykonywaniu swoich zadań przez sztuczną inteligencję, co pozwoli im na jeszcze szybsze doręczanie paczek do klientów, wyższą marżę oraz zmniejszenie ilości popełnianych błędów. Są to szczególnie istotne obszary w obecnej sytuacji, w której większość handlu przeniosła się do Internetu, a klienci doświadczają wydłużonych czasów dostawy – mówi Przemysław Lepiarz, prezes Futuriti.

Spółkę Futuriti doceniło Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w konkursie Program Operacyjny Inteligenty Rozwój. Przeznaczony był on dla przedsiębiorstw prowadzących innowacyjne prace badawczo-rozwojowe. Mogły brać w nim udział zarówno duże korporacje, jak i firmy z sektora MŚP. W tym roku rozpoczęła się jego kolejna edycja – wnioski można składać do 20 kwietnia 2020 r.

Sztuczna Inteligencja to przyszłość

Sztuczna inteligencja uznawana jest za jedną z najbardziej pożądanych technologii. Jak się okazuje, narzędzia bazujące na AI mogą skuteczniej zwiększyć sprzedaż niż tradycyjny marketing. Dlatego też trwają dynamiczne badania nad rozwojem tej technologii. Nie bez powodu pracują nad nią również tacy giganci, jak Amazon czy Facebook. Najwięcej firm prowadzących badania nas AI znajduje się w Stanach Zjednoczonych, a konkretnie – w Dolinie Krzemowej.

Wykorzystanie sztucznej inteligencji umożliwi krakowskiej spółce ulepszenie systemu xSale oraz lepsze jego dopasowanie do potrzeb użytkowników. Usprawni ona proces realizacji zamówień oraz pomoże uniknąć wielu błędów popełnianych przez duże platformy e-commerce. Dzięki laboratorium Futuriti uruchomi również program stażowy w obszarze rozwoju AI.

Już teraz platforma xSale wykorzystuje algorytmy AI, które m.in. analizują, jakie produkty zamawia dany użytkownik oraz w jakich odstępach czasu dokonuje zakupu – dzięki temu samodzielnie przygotowuje dla niego odpowiednią ofertę. Głównymi celami AI w e-commerce zawsze są: odciążenie osób z wykonywania typowych operacji, maksymalna możliwa personalizacja oferty oraz wykrywanie anomalii skutkujących mniejszą ilością popełnianych błędów.

E-commerce rośnie w siłę

Obecna sytuacja, związana z pandemią, spowodowała konieczność zamknięcia wielu sklepów stacjonarnych, a tym samym – kryzys tradycyjnego handlu. Jednocześnie można teraz zaobserwować dynamiczny rozwój sprzedaży internetowej.

Zmieniają się również zwyczaje konsumentów, którzy coraz częściej przekonują się do zakupów online – dotyczy to także osób starszych, które dotychczas unikały tej formy zakupu. Ogromnym jej atutem jest to, że można wykonać transakcje bezwychodzenia z domu, a także uniknąć kontaktu ze sprzedawcą czy innymi klientami.

Ważne jest to, że coraz więcej sprzedawców szuka nowych rozwiązań w internecie – dla niektórych jest to teraz jedyne źródło utrzymania. W związku z tym zwiększa się również zapotrzebowanie na efekty prac krakowskiej Spółki. System xSale już teraz automatyzuje znacznie więcej transakcji niż w tradycyjnym grudniowym szczycie sprzedaży. Ponadto, wszystko wskazuje na to, że trend ten będzie się utrzymywał przez długi czas.