3Soft pozyskuje 20 mln zł. Rozwinie platformę do prognozowania popytu i sprzedaży

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Michał Koziara, CEO 3Soft i Kamil Folkert, CSO 3Sof

Udostępnij:

3Soft to katowicki software house, który rozwija platformę Occubee, która służy do prognozowania popytu i sprzedaży w retailu oraz automatyzacji kluczowych procesów w łańcuchu dostaw. Spółka właśnie pozyskała 20 mln złotych do funduszu Warsaw Equity Group i anioła biznesu – Cezarego Smorszczewskiego. Zdobyty kapitał przeznaczy na rozwój Occubee.

Na zdjęciu: Michał Koziara, CEO 3Soft i Kamil Folkert, CSO 3Sof

3Soft specjalizuje się w dostarczaniu rozwiązań dla klientów z branży finansowej, retail i sektora przemysłowego. W projektach wykorzystuje zaawansowane technologie z obszarów Artificial Intelligence, Data Management oraz Business Automation.

Occubee – autorskie rozwiązanie 3Soft – to platforma do prognozowania popytu i sprzedaży. Oferuje moduły biznesowe do zarządzania procesem logistycznym w branży retail. Moduł Replenishment dostarcza krótkoterminowe prognozy sprzedaży dla kanałów offline i online, określa zapotrzebowania sklepowe i pozwala automatycznie generować polecenia komisjonowania. Moduł Demand Management dostarcza średnio- i długoterminowe prognozy popytu dla wybranych rynków lub kanałów sprzedaży. Na ich podstawie określa zapotrzebowanie danego magazynu na konkretne towary lub grupy produktowe. W efekcie system automatycznie generuje zamówienia dla dostawców, jak również plany produkcyjne.

Przeczytaj również 👉 Warsaw Equity Group inwestuje prawie 4 miliony euro w Nethansę

Wzmocnienie pozycji w CEE i Ameryce Łacińskiej

Środki z tej rundy będą przeznaczone przede wszystkim na wzmocnienie pozycji rynkowej Occubee. Strategia rozwoju platformy zakłada zintensyfikowanie działań sprzedażowych w CEE oraz Ameryce Łacińskiej. Firma już dziś ma klientów m.in. w Meksyku, gdzie na miejscu działa jej zespół sprzedażowy.

Inwestycja w 3Soft i platformę Occubee idealnie wpisuje się w strategię inwestycyjną Warsaw Equity Group. – Spółka rozwija usługi informatyczne i zaawansowany technologicznie produkt zorientowany na automatyzację procesów logistycznych. Obok sustainability projekty wspierające automatyzację i poprawę efektywności przedsiębiorstw są naszym głównym obszarem inwestycyjnym – mówi Przemysław Danowski, Managing Partner WEG.

Technologie wspierają sprzedaż

Rynek retail zmierza coraz bardziej w kierunku automatyzacji i cyfryzacji procesów. Według ankiety BDO Research z 2021 roku, 48 proc. ankietowanych retailerów zdigitalizowało swój łańcuch dostaw, a 43 proc. zamierza to zrobić w najbliższym roku. Platforma Occubee adresuje wyzwania branży retail jednocześnie odpowiadając na potrzebę optymalizacji procesów. Według McKinsey Digital, dzięki prognozowaniu popytu na bazie modeli AI można ograniczyć o 65 proc. utraconą sprzedaż wynikającą z braków magazynowych oraz zmniejszyć koszty magazynowania o 10-40 proc.

– Occubee już dziś realnie wspiera procesy biznesowe naszych klientów. Wykorzystanie technologii Big Data, algorytmów sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego pozwala retailerom budować przewagę konkurencyjną, redukować koszty i zwiększać sprzedaż, w relatywnie krótkim czasie od wdrożenia systemu. Platforma oferowana w modelu SaaS i oparta na chmurze jest skalowalna, co sprawia, że nasza oferta jest atrakcyjna dla mniejszych i większych retailerów i producentów. Ponadto będziemy kontynuować rozwój Occubee o nowe funkcje i moduły. Od początku prac nad systemem jesteśmy blisko biznesu i słuchamy potrzeb naszych klientów. Dalszy rozwój Occubee będzie podyktowany naszymi przemyśleniami i wieloletnim doświadczeniem oraz, co najważniejsze, będzie adresować oczekiwania płynące bezpośrednio z rynku – wyjaśnia Michał Koziara, Chief Executive Officer 3Soft.

Wyniki 3Soft

3Soft przez blisko 20 lat obecności na rynku, zrealizował ponad 200 projektów dla kilkudziesięciu klientów. Dziś międzynarodowy zespół liczy ponad 100 osób i nadal rośnie.

– Zawarcie umowy inwestycyjnej z WEG i Cezarym Smorszczewskim to kolejny kamień milowy w historii naszej firmy. Z jednej strony dowodzi skuteczności dotychczasowych działań, a z drugiej otwiera nowy rozdział dla obu naszych gałęzi biznesowych – Occubee i software house’u – mówi dr inż. Kamil Folkert, Chief Strategy Officer 3Soft. – Współpraca z inwestorami oznacza dla nas, oprócz pozyskania środków finansowych, możliwość dołączenia do społeczności WEG, a co za tym idzie – wymiany doświadczeń i know-how, czerpania z dobrych praktyk, nabywania kolejnych kompetencji. Jesteśmy przekonani, że razem będziemy tworzyć nową jakość– dodaje dr inż. Kamil Folkert.

Anioł biznesu na pokładzie 3Soft

Cezary Smorszczewski, jeden z inwestorów, jest menedżerem i inwestorem z wieloletnim doświadczeniem. To były prezes i managing partner MCI Capital s.a., założyciel i były Prezes funduszu fintech’owego Corviglia. Zanim został Wiceprezesem Zarządu Banku Pekao S.A. i Wiceprezesem Zarządu PKN ORLEN, swoje doświadczenie zdobywał m.in. w spółce PGNiG. Jest współtwórcą i założycielem Alior Banku, gdzie także pełnił funkcję Wiceprezesa Zarządu. Później rozpoczął własną działalność doradczą na rynku usług finansowych oraz M&A. Zajmuje się inwestycjami, głównie w przedsiębiorstwa na rynku FinTech oraz tzw. cyfrowej gospodarki.

– Będąc od wielu lat uczestnikiem rynku inwestycyjnego w Polsce i za granicą, miałem szansę przyglądać się rozwojowi wielu projektów, w szczególności w obszarze fintechu. Jak już powszechnie wiadomo „data is new money”, a skuteczne zarządzanie danymi to obecnie najcenniejsza waluta na rynku, stąd moja obecność i zaangażowanie w ten obszar rynku. Firma 3Soft spełnia wszystkie warunki, by w przyszłości stać się czołowym graczem na rynku również w skali globalnej – mówi Cezary Smorszczewski.

Przeczytaj również 👉 Czego fundusze venture capital mogą nauczyć się od funduszy private equity?