4 powody aby założyć firmę, kiedy jesteś jeszcze młodym człowiekiem

Dodane:

Karolina Halik Karolina Halik

Udostępnij:

Wiele młodych osób rozważa założenie działalności gospodarczej i pracę na własny rachunek. Możliwości są nieograniczone, wystarczy działać, bo każdy pomysł bez działania jest bezwartościowy.

fot. unsplash.com

Renzo Costarella, przedsiębiorca i konsultant z Krzemowej Doliny w gościnnym wpisie dla Due radzi młodym założenie własnej firmy i popiera to czetrema argumentami.

1. „Fail fast, fail often… fail early“ 

Ten cytat jest często używany w mówieniu motywacyjnym. Mówi, że trzeba ponosić porażki, aby odnieść sukces. Jak każdy motywacyjny cytat, należy go traktować z przymrużeniem oka. Oczywiście prawdą jest, że każdy przedsiębiorca czy innowator prawdopodobnie wiele razy przegra, zanim osiągnie dużą wygraną, jednak musi nauczyć się, jak wykorzystywać wiedzę i umiejętności zyskane podczas porażki.

2. Mniejsze ryzyko

Jak twierdzi Costarella, młodzi ludzie mają mniej obowiązków. Prawdopodobnie nie mają rodziny, kredytu hipotecznego, a w najlepszym przypadku korzystają jeszcze z ubezpieczenia rodzinnego albo studenckiego. Założenie firmy wiąże się z dużym ryzykiem oraz poświęceniem. Ekspert na bazie własnego doświadczenia opisuje, że często jest to  przeznaczenie 110% własnego czasu na działanie firmy.

3. Aktywa długoterminowe 

Firma to nie tylko duże ryzyko, ale również ogromna szansa. Dobrze poprowadzony biznes może skutkować tym, że czas poświęcony w młodości pozwoli na uzyskiwanie dochodu pasywnego przez resztę życia. Chociaż trudno jest budować długoterminowe aktywa już na samym początku prowadzenia firmy, jednak zawsze warto to robić.

4. Smak „prawdziwego“ świata 

Costarella pisze w artykule, że zawsze był uczniem, który musi czegoś spróbować zanim zrozumie jak to działa. Klasy porównuje ze stanowiskami korporacyjnymi, w których wszystko jest kontrolowane. Te warunki sprawiają jednak, że można przegapić wiele ważnych lekcji. Założenie własnej firmy natomiast to sposób na zmierzenie się z innymi realiami. Nie ma w niej nauczyciela ani managera, który powie co należy zrobić. Trzeba natomiast wymyślać i realizować własne pomysły, plany marketingowe, cele zbierania funduszy, zatrudnić pracowników i wiele więcej. Nie będzie też nikogo, kto naprawi błąd ani usprawiedliwi. Wartość tych lekcji jest nieoceniona, ale trzeba z nich skorzystać wyłącznie poprzez doświadczenie. 

Przedsiębiorca na koniec optymistycznie zaznacza, że na szczęście nigdy nie jest za późno na rozpoczęcie działalności. Jest na to optymalny moment – młodość, ale ona niczego nie determinuje.