4screens pozyskało inwestora. Wyrusza na rynki zagraniczne

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Polski startup 4screens.net pozwala firmom z branży medialnej, marketingowej oraz e-commerce w prosty sposób tworzyć interaktywne aplikacje dostępne na wielu ekranach. Już teraz platforma dostarcza innowacyjne rozwiązania z (m.in. second screen oraz social hub) polskim nadawcom TV i właścicielom marek. Inwestycja ma pomóc wprowadzić usługę na globalny rynek B2B.

Fot. materiały prasowe

Internet Ventures FIZ, fundusz z Grupy MCI Management (MCI), którego współudziałowcem jest Krajowy Fundusz Kapitałowy (KFK), podpisał umowę inwestycyjną ze spółką NOPATTERN, producentem 4screens, platformy pozwalającej budować zintegrowane z mediami społecznościowymi aplikacje, umożliwiające interakcję z użytkownikiem w czasie rzeczywistym na wielu urządzeniach. Strony nie ujawniają dokładnej kwoty transakcji. Fundusz zainwestuje w spółkę kilka milionów złotych obejmując w niej mniejszościowe udziały.

Z narzędzi 4screens korzystają polscy nadawcy telewizyjni m.in. TVN (“Kuba Wojewódzki”, “You Can Dance”), TVP (“The Voice of Poland”, “Dzięki Bogu Już Weekend” oraz “SuperSTARcie”) czy 4fun Media (aplikacja FunAPP dostępna w Google Play, App Store oraz Windows Store), a także przedstawiciele marek.

– Około 90 proc. wszystkich interakcji z mediami odbywa się na różnych ekranach – mówi założyciel oraz dyrektor zarządzający 4screens Piotr Szostak. – Coraz powszechniejszy jest tzw. multiscreening. Widzowie oglądają telewizję korzystając równocześnie z dodatkowego urządzenia (telefonu, tabletu, laptopa) z którym nadawcy muszą walczyć o uwagę. Aplikacje second screen zwiększają zaangażowanie odbiorców, oraz oferują nowe możliwości reklamowe – dodaje.

Dzięki modułowej strukturze, wykorzystując jeden silnik, 4screens realizuje potrzeby różnych grup klientów. Platforma jest przeznaczona dla nadawców telewizyjnych i radiowych, wydawców internetowych, organizatorów eventów, rynku e-commerce oraz przedstawicieli marek.

Od kilku lat realizujemy projekty second screen w Polsce, dlatego dobrze rozumiemy potrzeby rynku. Nasza platforma umożliwia budowę rozwiązań, które do tej pory wdrażało się wiele miesięcy, dużo szybciej i to za ułamek obowiązujących obecnie cen – mówi Piotr Szostak.

Platforma 4screens pozwala budować własne, spersonalizowane aplikacje mobilne bądź strony internetowe zintegrowane w jeden system służące do angażowania odbiorców na wielu ekranach (urządzeniach mobilnych, komputerach osobistych, telewizorach, ekranach zewnętrznych). Można ją wykorzystać również do wzbogacenia istniejącej już aplikacji mobilnej bądź strony internetowej w interaktywne elementy (np. social hub, live feed, chat, quiz, voting).

4screens wpisuje się w najnowsze światowe trendy technologii mobilnych. Z jednej strony platforma umożliwia klientom samodzielną budowę aplikacji, z drugiej charakteryzuje się elastycznością ze względu na dostępność gotowych modułów, które można dowolnie modyfikować w zależności od potrzeb i na ich bazie tworzyć interaktywne aplikacjemówi Tomasz Danis, zarządzający funduszem Internet Ventures. Platforma 4screens jest oferowana w modelu abonamentowym, jako usługa w tzw. chmurze (Software as a Service), dzięki temu model biznesowy posiada potencjał łatwego skalowaniadodaje.