1. Pregnabit
Na zdjęciu: dr n. med. Patrycja Wizińska-Socha, współtwórca Pregnabit | fot. materiały prasowe
Pregnabit to przenośne urządzenie medyczne do badania dobrostanu płodu, które z taką samą skutecznością, co kardiotokograf (będący na wyposażeniu szpitali), wykona badanie nie wychodząc z domu. Jego pomysłodawczynią jest Patrycja Wizińska-Socha, która zdecydowała się stworzyć Pregnabit po tym, jak jej znajoma straciła dziecko w ostatnim trymestrze ciąży. Wówczas Postanowiła przyjrzeć się bliżej opiece prenatalnej w Polsce i chciała wymyślić coś, co mogłoby zapobiec kolejnym tragediom.
2. Cux.io
Na zdjęciu: Paulina Walkowiak, współtwórca Cux.io | fot. materiały prasowe
Cux.io to internetowe narzędzia do badań zachowań użytkowników, które Paulina rozwija z mężem, Kamilem Walkowiakiem. Współzałożycielka firmy jest badaczką, antropologiem i projektantką komunikacji. Przez wiele lat badała ludzi offline i tworzyła metodologię badań customer experience. W CUX skupia się przede wszystkim na pokazaniu „jak najszerszego kontekstu użytkownika i przybliżeniu jego naturalnych zachowań w interakcji z produktem cyfrowym”.
3. DrOmnibus
Na zdjęciu: Bogumiła Matuszewska-Wojtyła, CEO DrOmnibus | fot. materiały prasowe
DrOmnibus tworzy aplikację wspierającą terapię najmłodszych pacjentów z zaburzeniami rozwoju i zachowania, między innymi z autyzmem, Zespołem Downa, ADHD i porażeniem mózgowym. Współzałożycielką firmy jest Bogumiła Matuszewska-Wojtyła, która zajmuje się w startupie opracowywania założeń, budowaniem produktu, a także koordynuje pracę zespołów i zajmuje się opracowywaniem i realizacją strategii rozwoju firmy.
4. Prowly
Na zdjęciu: Joanna Drabent, współtwórca Prowly | fot. materiały prasowe
Prowly to narzędzie internetowe dla działów PR, które służy do zarządzania komunikacją z mediami. Pozwala między innymi budować i przechowywać bazy kontaktów, tworzyć materiały prasowe i je dystrybuować oraz umożliwia zarządzanie biurami prasowymi online. Pomysłodawczynią i współzałożycielką Prowly jest PR-owiec z doświadczeniem, Joanna Drabent, której celem jest, by tworzyć najlepszy na świecie SaaS dla PR-owców.
5. Wandlee
Na zdjęciu: Joanna Cichocka, współtwórca Wandlee | fot. materiały prasowe
Wandlee to bot, który rozmawia z klientami na Facebooku za pośrednictwem Messenger, odpowiada na ich pytania i przyjmuje reklamacje. Narzędzia można używać np. do obsługi klientów salonu fryzjerskiego lub innego punktu usługowego. Współzałożycielką startupu jest Joanna Cichocka, projektantka i absolwentką Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych, która przed „pójściem na swoje” tworzyła różne aplikacje pracując dla kilku firm.