Teraz kapituła konkursu stanie przed wyborem kilku najciekawszych spośród nich, które zostaną zakwalifikowane do ścisłego finału.
Etap przyjmowania zgłoszeń do konkursu został zamknięty wraz z końcem stycznia. Od połowy listopada, kiedy wystartowało to przedsięwzięcie, zgłosiła się ponad setka śmiałków, którzy postanowili podzielić się swoją wizją na biznes. Niestety, część z nadesłanych aplikacji posiadało błędy lub braki formalne, które dyskwalifikowały w dalszym postępowaniu i nie mogły być brane pod uwagę.
Jak informuje Łukasz Stoliński, brand manager „Vodka Szelment”, wśród propozycji na biznes dominowały pomysły typowych firm internetowych – e-commerce oraz e-usług, ale nie brakowało również pomysłów na firmy produkcyjne czy usługowe. – Skala tych projektowanych przedsięwzięć była przy tym różna – od typowych biznesów lokalnych, po projekty noszące w sobie znamiona globalnych – dodaje.
Teraz czas na obrady kapituły, która dokładnie zapozna się z każdym z nadesłanych zgłoszeń, a następnie spróbuje wskazać te kwalifikujące się do udziału finale. – Pamiętajmy jednak, że pomysł musi być oceniony jako opłacalny, naprawdę możliwy do zrealizowania i oczywiście innowacyjny. Dlatego sami jesteśmy ciekawi, czy wśród nadesłanych zgłoszeń znajdzie się koncepcja, która będzie warta miliona złotych przeznaczonych na inwestycję – podkreśla Łukasz Stoliński ze spółki TEDI.
Finał będzie polegał na przygotowaniu szczegółowych biznes planów uwzględniających wszystkie niuanse związane z projektowanym biznesem, a następnie prezentacja tych założeń podczas indywidualnych spotkania z członkami kapituły, które będą trwały do końca kwietnia.
Zwycięzca pierwszej edycji konkursu „Rozwiń Skrzydła”, którego powinniśmy poznać na początku maja, może liczyć na realizację swojego biznesu w formie powołanej do tego celu spółki. Najważniejsze jednak, że stworzona w ten sposób firma zostanie dokapitalizowana w kwocie nawet miliona złotych na realizację planowanego przedsięwzięcia. Oprócz kapitału na rozwój, organizator zapewnia pełne wsparcie na każdym etapie wdrażanego pomysłu – od doradztwa biznesowego i mentoringu, poprzez pomoc prawną, księgową czy marketingową.
Pomysłodawcą i organizatorem programu jest spółka TEDI, właściciel marki „Vodka Szelment”, która będzie wspólnikiem zwycięzcy. Patronem medialnym są: wp.pl oraz money.pl.