Do tej pory projekty z Polski wygrywały czterokrotnie – w 2003 roku (Young Digital Planet), w 2009 roku (Avaguide), w 2015 roku (Incuvo) i w 2017 roku (Billon).
W tegorocznej edycji Polskę reprezentować będzie 7 projektów:
Kategoria Government & Citizen Engagement: Truth Finding Game
Projekt Sprawdzamy jak jest to portal, w którym bierze się pod lupę dokumenty udostępniane przez instytucje publiczne i społecznie je analizuje.
Kategoria Health&Well-being: Sensorium Lab
Firma opracowało urządzenie PLEFIND – nieinwzyjny system do poza-szpitalnej diagnostyki i monitorowania zbierania wody w opłucnej.
Kategoria Environment & Green Energy: Solar Networks
Firma opracowała autorski projektu Mobile Solar Container – kontener produkujący i magazynujący czystą energię elektryczną z ogniw fotowoltaicznych.
Kategoria Culture & Tourism: Geon Network
Geon Network to narzędzie oparte na AR, Blockchainie i grywalizacji wspierające samorządy i organizacje turystyczne w promowaniu lokalnych atrakcji turystycznych i edukujące użytkowników na temat historii.
Kategoria Smart Settlements & Urbanization: SEEDiA
SEEDiA dostarcza miastom inteligentne meble (takie jak przystanki autobusowe i ławki), zasilane energią słoneczną. Buduje w miastach centra integracji technologii miejskich (czujniki powietrza, inteligentne WiFi, rowery miejskie, usługi GPS, sygnalizatory).
Kategoria Business & Commerce: Multi-DETECT
Projekt Multidetect to mobilny test diagnostyczny do szybkiej kontroli chorób świń. Diagnoza zajmuje tylko 10 minut gdzie metoda konwencjonalna trwa 10 dni. Kolejny krok to zastosowanie opracowanej metody w testów dla ludzi.
Kategoria Inclusion & Empowerment: Emplocity
Firma stworzyła Emplobota – algorytm, który nie dyskryminuje kandydatów ze względu na płeć, wiek, rasę, pochodzenie itp., a co więcej Emplobot zapewnia kandydatom wyjątkową pomoc w karierze poprzez poszukiwanie i ubieganie się o pracę w ich imieniu.
Po okresie pre-selekcji na szczeblu krajowym, Jury złożone z ekspertów spotka się w tym roku w Tunezji w celu oceny nadesłanych zgłoszeń. Spośród setek nominacji krajowych, eksperci wybiorą 40 najlepszych, które będą miały szansę zaprezentować się na Globalnym Kongresie WSA w marcu 2020 roku we Wiedniu.
Udział w konkursie – poza szeroką promocją projektu – daje szansę na rozwój sieci kontaktów w skali globalnej, bowiem w konkursie biorą udział projekty selekcjonowane przez ekspertów z ponad 180 krajów – mówi Katarzyna Klimek, krajowy ekspert WSA, zasiadająca w Grand Jury konkursu. To szansa na uzyskanie cennego feedbacku do rozwijanego produktu, a także okazja na bezpośredni rozwój biznesu, dzięki budowie relacji handlowych z ekspertami i uczestnikami konkursu z innych krajów.
Więcej o samym konkursie można poczytać na stronie World Summit Award