Czerpanie wiedzy od mądrzejszych od nas stało się częścią tworzenia biznesu. To właśnie od ludzi, którzy wiele przeżyli możemy nauczyć się najwięcej. Postanowiliśmy zebrać ciekawe rady od polskich startupowców rozsiane po sieci i złożyć w jeden artykuł.
fot. Fotolia
Nie zdradzę tajemnicy, ale nie zawsze tańsze rozwiązanie jest lepsze biznesowo.
Lech Kaniuk, PizzaPortal | blog.kurasinski.com
(…) nie bójcie się porażek – bankrutujcie głośno i szybko; odnoście sukces głośniej i dłużej.
Tomasz Popów, Taxi5 | MamStartup
Uważam, że najważniejsze to zweryfikować zainteresowanie produktem. To wystarczające, by działać. Warto śledzić konkurencję, ale szkoda czasu na zbyt głębokie analizowanie rynku – lepiej go tworzyć 🙂
Błażej Abel, Landingi.com | Antyweb
Najważniejszy jest kierunek strategiczny. Trzeba wiedzieć co się robi, dla kogo się robi i jaki problem się rozwiązuje.
Piotr Wilam, Innovation Nest | Tworzę internet
(…) osiągnięcie sukcesu jest możliwe tylko jeśli dobrze rozumie się swoich klientów. Polskim firmom nawiązanie bliskiej relacji z klientem przychodzi z trudem, ale za oceanem urasta do miana pozytywnej obsesji.
Marcin Treder, UXPin | Proseedmag
(…) nie wierzę w działanie w pojedynkę – warto znaleźć zaufanych partnerów, z którymi świetnie się rozumiesz.
Marcin Iwiński, CD Projekt | SMARTBIZNES.CO
Brakuje nam dwóch, pozornie sprzecznych, cech. Marzenia o wielkich rzeczach i żelaznej konsekwencji w ich realizacji.
Bartek Gola, SpeedUp Group | MamStartup