7 startupów, 7 fakapów. Jak przedsiębiorcy poradzili sobie z porażkami?

Dodane:

Karolina Halik Karolina Halik

Udostępnij:

Potknięcia i wpadki w biznesie nie są niczym nowym. Dotykały one przedsiębiorców od lat, ale tylko niektórzy ośmielili się o nich mówić. Oto ośmiu przedsiębiorców, którzy wyciągnęli nauczkę z porażek i opowiedzieli o nich podczas prelekcji.

fot. unsplash.com

Michał Korba opowiedział o krętej drodze, jaką musiał pokonać poszukując odpowiedzi na pytanie, czemu KNF umieścił go na swojej liście ostrzeżeń publicznych. Nie była ona lekka, ponieważ zahaczyła o sądy, prokuraturę i… policję gospodarczą. Czy status oskarżonego uzyskany po 11 miesiącach sprawy pomógł mu uzyskać odpowiedź na pytanie, czemu znalazł się na tej liście? Dowiecie się tego oglądając prelekcję przedsiębiorcy.

Michał nie jest winnym ani niewinnym. Zawodowo natomiast jest Growth Managerem w UserEngage.com, narzędziu do automatyzacji marketingu, oraz Chief Everything Officerem i CO-Founderem w iWisher.pl, aplikacji, dzięki której Twoi znajomi spełnią Twoje marzenia.

Czy moment, w którym kończą się pieniądze, powinien być sygnałem ostrzegawczym dla startupu? Ola Jarośkiewicz z Fun in Design opowiada o przygodach przedsiębiorców, który odchodząc z korporacji postanowili otworzyć własną firmę i wybrali branżę, na której się nie znali. Co więcej, podczas działania dostali od niej w twarz.

Ola Jarośkiewicz po zakończeniu startupowej przygody w Fun in Design, pracowała dla Matras i Gino Rossi. Dziś zajmuje stanowisko Head of Digital w Connectis oraz w ramach własnej działalności doradza przedsiębiorcom.

Artur Bartosiński i Michał Rębecki tworząc Wirtualną Przymierzalnię chcieli być więksi niż Facebook. Ich projekt był na granicy dwóch obszarów, na których się nie znali. W swoich działaniach nieustannie są „pół bańki od mety“. O tym, jak znaleźli się w takim miejscu, opowiedzieli podczas warszawskich Fuckup Nights.  

Artur Bartosiński jest trenerem biznesu i konsultantem. Specjalizuje się w podnoszeniu efektywności biznesowej firm za pomocą nowatorskich rozwiązań organizacyjnych oraz nowoczesnych technologii informatycznych. Michał Rębecki przez ponad 16 lat był konsultantem IDEA! Management Consulting, a dziś jest prezesem zarządu spółki Global Fun.

 

Ponad ośmioletnie doświadczenie w prowadzeniu działu sprzedaży nauczyło Micka Griffina, jak zarządzać strukturami, a jak tego nie robić. W prezentacji „How not to trust your salespeople“ opowiada on, jak zmarnować rok działania departamentu.

Mick specjalizuje się w budowaniu i prowadzeniu strategii rozwoju biznesu. Obecnie jest Chief Revenue Officerem w Brand24.

HR jest twardym orzechem do zgryzienia. Przekonał się o tym Jan Wyrwiński podczas rekrutacji dyrektora sprzedaży, kiedy to dobre intencje, wyższa wrażliwość i niewielkie doświadczenie mogą prowadzić w kierunku fakapu. 

Jan Wyrwiński jest związany z branżą telekomunikacyjną od 2005 roku. Obecnie realizuje własne projekty z zakresu wytwarzania oprogramowania, edukacji oraz wspierania startupów w ich wzroście. 

Powiedzenie „szewc bez butów chodzi“ często bywa boleśnie prawdziwe. Łukasz Olechnowicz może rozszerzyć je również do sprzedawców obuwia. Jego firma chciała wprowadzić na polski rynek buty pięciopalczaste i niemal poszła boso. O czynnikach, które na to wpłynęły opowiedział podczas prelekcji na FuckUp Nights Trójmiasto.

Łukasz Olechnowicz od początku kariery związany jest z zarządzaniem projektami w różnych branżach – od sektora finansowego, przez budowlankę, aż po ICT. Obecnie jest prezesem zarządu spółki technologicznej Volanto oraz współtwórcą programu kształcenia kadr ICT – CODE 2.0. Wcześniej był współwłaścicielem wielu startupów, których historie różnie się potoczyły.

 

Czy doświadczenie, pieniądze i chęci wystarczą do stworzenia firmy, która odniesie międzynarodowy sukces? Arek Hajduk opowiada o swoim doświadczeniu w budowaniu projektów, które czasem spotykały fakapy. 

Arek Hajduk prowadzi własną firmę Transparent Data (przeswietl.pl). Poprzednio dyrektor innowacji w Grupie ENERGA, przedsiębiorca w Polsce, Danii i Kanadzie, pomysłodawca i współzałożyciel akceleratora startupowego Huge Thing, manager inwestycyjny w funduszu zalążkowym SpeedUp Venture Capital Group, vlogger publikujący o i dla startupów i inwestorów (ZapytajVC.pl) i sparing partner wielu startupów w ramach m.in. Starter Rocket, Founders Institute, Google Launchpad, Startup Weekends (Poznań, Łódź, Kraków, Szczecin), Startup Sprints (Poznań, Gdańsk).