70% mniej zgłoszeń o nieprawidłowościach w przejazdach Bolt

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

70% mniej zgłoszeń o nieprawidłowościach w przejazdach Bolt

Udostępnij:

W następstwie ponad 10 milionowej inwestycji w bezpieczeństwo, w ostatnim roku Bolt podjął liczne działania mające podnieść bezpieczeństwo w przejazdach taksówkami. Działania firmy były bardzo stanowcze i skutkowały m.in zablokowaniem w styczniu br. 8 tysięcy kierowców. Dzisiaj Bolt deklaruje 70% mniej zgłoszeń o nieprawidłowościach w przejazdach i ogłasza uruchomienie funkcji nagrywania dźwięku w całej Polsce.

W ostatnim roku Bolt zainwestował ponad 10 milionów złotych w poprawę bezpieczeństwa w przejazdach taksówkami, a następnie wprowadził szereg kluczowych zmian operacyjnych oraz dodał pionierskie rozwiązania technologiczne. W konsekwencji tych działań, bezpieczeństwo przejazdów na platformie znacząco wzrosło – dzisiaj Bolt odnotowuje już o 70% mniej zgłoszeń o niebezpiecznych zdarzeniach podczas przejazdów. W lipcu 2022 roku Bolt uruchomił kategorię Kobiety dla kobiet w 9 miastach w Polsce. Kategoria łącząca pasażerki z kierowczyniami cieszy się popularnością – jak dotąd w ramach przejazdów z kobietą kierowcą odbyło się blisko 0,5 miliona przejazdów. 

Firma nie ustaje jednak w działaniach, aby podnosić jakość, komfort i bezpieczeństwo przejazdów z aplikacją Bolt. Dlatego na początku października po udanych testach w kilku miastach, Bolt udostępnił w całej Polsce pionierskie na rynku rozwiązanie, jakim jest możliwość nagrywania dźwięku w czasie przejazdu, dostępne zarówno dla pasażera jak i kierowcy.

Bolt a nowe regulacje

Bolt w ubiegłym roku wprowadził rygorystyczną weryfikację tożsamości kierowców, w wyniku której, 1 stycznia 2023 roku, dostęp do platformy utraciło 8 tys. kierowców, którzy nie spełnili zaostrzonych wymogów. Dzięki temu, w momencie wejścia w życie nowych przepisów, blisko 100% kierowców zapisanych na platformie, pomyślnie przeszło weryfikację.

– Bezpieczeństwo, jakość i komfort przejazdów zamawianych przez aplikację Bolt jest dla nas kluczowe. Świadectwem skuteczności podjętych działań jest spadek liczby zgłoszeń o niebezpiecznych sytuacjach o 70%. Nie ustajemy jednak w działaniach i dlatego wprowadziliśmy już na terenie całego kraju rozwiązanie umożliwiającego nagrywanie dźwięku w czasie przejazdu oraz planujemy dalsze działania, które pozytywnie wpłynął na bezpieczeństwo drogowe – komentuje Paweł Kuncicki, Country Manager Bolt w Polsce.

Rozwiązania bezpieczeństwa Bolt

Nowe rozwiązanie to kolejne działanie, jakie Bolt podejmuje w celu podniesienia komfortu i bezpieczeństwa w przejazdach. Według danych firmy 99,999% przejazdów na platformie Bolt odbywa się bez zgłoszeń nt. niewłaściwego zachowania kierowców. Od 2020 roku w aplikacji wszystkie przejazdy w aplikacji Bolt są śledzone za pomocą sygnału GPS, a ich trasa jest zapisywana. Monitorujemy również czas trwania przejazdów, co pozwala na wykrycie nieoczekiwanie długich przystanków podczas przejazdu.

Od wiosny 2022 roku Bolt regularnie współpracuje z fundacją Feminoteka, która wsparła m.in stworzenie pierwszego na rynku webinaru szkoleniowego dla kierowców. Od czerwca 2022 roku weryfikacja kierowców Bolt w czasie rzeczywistym – funkcja ma na celu potwierdzenie, czy zdjęcie wykonane przez kierowcę w czasie rzeczywistym pasuje do zarejestrowanego profilu w naszej aplikacji.

Ponadto Bolt prowadzi szczegółową weryfikację tożsamości kierowców w 27 Punktach Obsługi Kierowców w całej Polsce.

Zobacz także:

Bolt zwiększa bezpieczeństwo podróżnych. Umożliwi nagranie dźwięku podczas przejazdu

Bolt pozyskał 628 mln euro od inwestorów