700 tysięcy osób zainstalowało aplikację z BLIK

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Stale rośnie liczba osób chętnych do korzystania z systemu płatności mobilnych BLIK, stworzonego przez Polski Standard Płatności. W czerwcu system był zainstalowany już na 700 tysiącach urządzeń mobilnych.

BLIK jest obecny na polskim rynku od czterech miesięcy. Z rozwiązania stworzonego przez Polski Standard Płatności mogą korzystać posiadacze konta oraz aplikacji mobilnych: Alior Banku, Banku Millennium, Banku Zachodniego WBK, ING Banku Śląskiego, mBanku (również Orange Finanse), PKO Banku Polskiego oraz Inteligo.

BLIK to metoda płatności, która umożliwia wykonanie szybkich transakcji bezgotówkowych przy pomocy telefonu. W wygodny sposób dokonamy zakupu już w 50 tysiącach sklepów stacjonarnych, takich jak: Sephora, Venezia, Intermarche, Stokrotka, North Fish, a także w sieci kin Multikino lub w przychodniach Lux Med. Dodatkowo poprzez BLIK sfinalizujemy transakcję w kilkunastu tysiącach sklepów internetowych, jak choćby w Answear.com. Wystarczy wybrać BLIK jako formę płatności, wpisać kod na terminalu lub komputerze i zaakceptować go na swoim telefonie.

Ale BLIK to nie tylko możliwość dokonywania zakupów przez telefon. Dzięki niemu możemy w szybki i bezpieczny sposób wypłacać gotówkę z 5,5 tysiąca bankomatów w całym kraju i nie potrzebujemy do tego karty płatniczej.

– System BLIK rozwija się w niezwykle szybkim tempie. Osób, które pobrały aplikację BLIK na swoje urządzenia mobilne przybywa z dnia na dzień i jest już ich teraz 700 tysięcy. To ogromny sukces Polskiego Standardu Płatności, zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że BLIK działa cztery miesiące. Rośnie także liczba partnerów akceptujących tę metodę płatności. Dziś BLIKIEM można zapłacić już prawie za wszystko – mówi Grzegorz Długosz, Prezes Polskiego Standardu Płatności.

Specjalnie z myślą o użytkownikach na początku maja br. ruszyła nowa strona blikmobile.pl, którą wyróżnia możliwość wygodnej nawigacji na ekranach smartfonów i innych urządzeń przenośnych zgodnie z koncepcją „mobile first”. Od momentu uruchomienia odwiedziło ją prawie 90 tysięcy osób, z czego 77 procent to użytkownicy urządzeń mobilnych – prawie dwie trzecie odwiedzających skorzystało przy wejściu na nią ze smartfona, a 12 procent z tabletów.

Zdjęcie główne artykułu stocksnap.io