74% firm rodzinnych ma plany inwestycyjne

74 firm rodzinnych ma plany inwestycyjne
Udostępnij:

Polskie firmy rodzinne coraz lepiej oceniają swoją sytuację ekonomiczną, chociaż ich optymizm jest mniejszy, niż firm z innych krajów europejskich. 

Największym wyzwaniem, z którym muszą się zmierzyć, są rosnące koszty pracy. Firmy oczekują również uproszczenia przepisów podatkowych. Pozytywny jest trend, zgodnie z którym większość polskich przedsiębiorstw rodzinnych planuje inwestycje. Przyczynia się do tego m.in. łatwiejszy dostęp do finansowania.

Zdjęcie royalty free z Fotolia

„Barometr firm rodzinnych” jest drugą edycją europejskiego badania KPMG przeprowadzanego w wybranych krajach Europy. Polska edycja publikacji powstała we współpracy z Inicjatywą Firm Rodzinnych. Celem badania było poznanie specyfiki działalności firm rodzinnych – problemów, jakie napotykają, zmian, których oczekują oraz strategii, jakie wdrażają w swoich firmach. „Barometr firm rodzinnych” w Europie przeprowadzano metodą wywiadów internetowych (CAWI) w dniach 31 marca – 4 maja 2014 roku. Zebrano 710 odpowiedzi, z czego 132 pochodziło z Polski.

Pełny raport jest dostępny na stronie KPMG.