9 sposobów na znalezienie tematu do artykułu na firmowego bloga

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Udostępnij:

Treści. Skąd je wziąć, gdzie je znaleźć, co zainteresuje Twoich czytelników? Te pytania blogerzy zadają sobie praktycznie każdego dnia. Niektórzy mają mnóstwo pomysłów i brakuje im czasu na ich realizację.

Treści. Skąd je wziąć, gdzie je znaleźć, co zainteresuje Twoich czytelników? Te pytania blogerzy zadają sobie praktycznie każdego dnia. Niektórzy mają mnóstwo pomysłów i brakuje im czasu na ich realizację. Inni potrzebują nieco więcej inspiracji i zastanawiają się, jak z dnia na dzień opracowywać nowe, oryginalne treści.

Poniżej skoncentrujemy się na wielu sposobach, które zainspirują Cię do pisania świetnych artykułów.

Zdjęcie royalty free z Fotolia | Artykuł przygotował zespół grupa-tense.pl

1. Blogosfera

Jeśli zajmujesz się tworzeniem treści, z pewnością regularnie przeglądasz co najmniej kilka popularnych stron internetowych. W sieci można znaleźć miliony blogów. Po jakimś czasie powracamy jednak tylko do tych ulubionych, które zawierają najciekawsze treści. Czy jest coś co sprawia, że regularnie powracasz na te same strony? W czym tkwi źródło ich wyjątkowości? Czy możesz stworzyć podobne treści dla swoich czytelników?

Być może chodzi o właściwy ton wypowiedzi, poczucie humoru lub sposób w jaki treści są dostarczane? Czy możesz wykorzystać inne formy przekazu oprócz słowa pisanego? Prezentacje wideo, pokazy slajdów oraz infografiki często zyskują wielką popularność. Czy taki rodzaj treści byłby skuteczny na Twojej stronie internetowej? Jakie tematy przyciągają w blogosferze najwięcej uwagi? Czy możesz je nieco zmodyfikować i wykorzystać do stworzenia własnych treści?

2. Media społecznościowe

Media społecznościowe to jedno z najlepszych narzędzi do namierzenia najpopularniejszych treści w sieci. Przeszukaj hashtagi (#) na Facebooku i Twitterze i obserwuj tematy, które aktualnie są na topie. Pozwól żeby zainspirowały Cię one do przygotowywania własnych treści. Możesz wykorzystać te same hashtagi i słowa kluczowe, aby wypromować swój artykuł kiedy dany trend będzie jeszcze popularny. Dołącz również do grup na Linkedin lub Goldenline i sprawdź jakie tematy wzbudzają największe zainteresowanie. Kuj żelazo póki gorące.

3. Twoje własne treści

Warto co jakiś czas zerknąć do Google Analytics i sprawdzić, które artykuły przyciągnęły w danym okresie największą liczbę odwiedzin. W ten sposób dowiesz się co jest najważniejsze dla Twoich czytelników i zyskasz inspirację do pisania treści o podobnej tematyce. Zwróć również uwagę na artykuły, które wymagają aktualizacji lub poszerzenia. Często będą one stanowiły najlepsze źródło ruchu organicznego na Twojej stronie.

4. Wiadomości i aktualne wydarzenia

Treści powiązane z najnowszymi wydarzeniami bardzo często zyskują popularność w krótkim okresie czasu. Wszystko polega na wykorzystaniu uwagi skupionej aktualnie na danym temacie i jednoczesnym przyciągnięciu czytelników na własną stronę. Ekspert marketingowy, David Meerman Scott nazywa tą taktykę „uprowadzeniem” wiadomości. Jeśli jakieś wydarzenie jest już omawiane w popularnych mediach oznacza to, że cała masa ludzi jest już nim zainteresowana. Być może warto to wykorzystać i przyłączyć się do dyskusji?

5. Zapytaj swoich czytelników

Czytelnicy Twojego bloga stanowią znakomite źródło inspiracji do pisania nowych artykułów. O jakich tematach chcieliby dowiedzieć się więcej? Możesz ich zapytać przy pomocy krótkiego artykułu na blogu, wpisu w mediach społecznościowych lub poprzez przeprowadzenie małej ankiety. Czy jesteś w stanie odpowiedzieć na nowe pytania czytelników? Może stworzysz nawet całą serię artykułów na dany temat? Wielu blogerów wykorzystuje tę technikę z wielkim sukcesem, zwiększając przy tym poziom zaangażowania wśród danej społeczności.

6. Burza mózgów

Być może to już czas zaparzyć aromatyczną kawę, znaleźć wygodne miejsce do siedzenia i pomyśleć nad nowymi tematami artykułów? Kartka papieru, długopis i laptop to wszystko czego potrzebujesz. Przysiądź na pięć minut i zapisz wszystkie pomysły, które przychodzą Ci do głowy. Nie martw się o edycję i dopracowanie konkretnych nagłówków – po prostu pisz. Dzięki tej metodzie z pewnością znajdziesz przynajmniej kilka znakomitych pomysłów do wykorzystania.

7. Sprawdź komentarze na blogu

Spędzenie odrobiny czasu w blogowej sekcji komentarzy może przynieść wiele korzyści. Po pierwsze, dzięki odpowiadaniu na komentarze zwiększysz zaangażowanie i lojalność czytelników. Po drugie, sprawdzisz jakie pytania pojawiają się najczęściej w związku z treściami publikowanymi na blogu. Czy widzisz jakieś komentarze, które zmuszają Cię do myślenia? Czy Twoi czytelnicy mają swoje blogi i są aktywni w mediach społecznościowych? O czym piszą? Wykorzystaj znalezione informacje do poszerzenia listy artykułów które chcesz napisać!

8. Przeszukaj zasoby sieci

Zajrzyj na Google Trends i sprawdź, które tematy generują aktualnie największą liczbę zapytań w wyszukiwarce. Czy możesz stworzyć wpis oparty o jeden z najgorętszych tematów w sieci? Dowiedz się również jakie artykuły są najpopularniejsze w Twojej niszy i wyświetlają się na samym szczycie wyników wyszukiwania. Być może zdołasz je połączyć w całość i napisać dzięki temu jeden obszerny artykuł (lub nawet serię artykułów)? Jeśli jakiś temat zyskał już popularność, możesz to wykorzystać i skierować uwagę w stronę Twojego bloga.

9. Na jakie pytania chcesz znaleźć odpowiedzi?

Czy jest jakiś temat nad którym często się ostatnio zastanawiasz? Najwyższy czas, aby wykorzystać własne zasoby wiedzy i napisać artykuł na temat, który Cię pasjonuje. Dzięki temu uporządkujesz posiadaną wiedzę i zrobisz użytek z zebranych materiałów.

Mam nadzieję, że Twoja głowa jest już pełna pomysłów, które przerodzą się w ciekawe treści. Czekanie na inspirację nigdy nie działa. Najlepiej jest wziąć sprawy w swoje ręce, przeprowadzić skrupulatne badania i stworzyć listę tematów, które zainteresują Twoich czytelników. Jeśli masz dodatkowe pomysły, które dostarczą inspiracji do pisania, zachęcam do dzielenia się nimi w sekcji komentarzy.

Artykuł przygotował zespół grupa-tense.pl