Na zdjęciu: Ryan Hoover, założyciel i CEO Product Hunta | fot. TechCrunch, flickr.com CC by 2.0 | modyfikacja: 632×348
Recode pisze, że według źródeł zaznajomionych ze sprawą kwota transakcji wyniosła 20 milionów dolarów. Jest to mniej więcej taka sama wartość, jak wycena Product Hunta sprzed dwóch lata, kiedy to fundusz Andreessen Horowitz zainwestował w spółkę 6 milionów dolarów. Informacji o warunkach zakupu nie skomentował natomiast założyciel Product Hunta Ryan Hoover.
Bez zmian
Obie strony transakcji zapowiadają, że po połączeniu platform, Product Hunt wciąż będzie działać niezależnie. Jego pomysłodawca nadal będzie pełnić funkcję dyrektora generalnego, a 14-sto osobowy zespół najprawdopodobniej pozostanie w niezmienionym składzie. Zmieni się natomiast siedziba firmy, której pracownicy do tej pory pracowali zdalnie. Niebawem będą stacjonować w biurze w San Francisco.
– Wspólnie z Product Huntem możemy pomóc firmom w realizacji najważniejszych transakcji: pozyskiwaniu klientów – pisze Graham Jenkin, dyrektor operacyjny w AngelList. Wyjaśnia, że z tego serwisu korzystają zarówno giganci rynkowi, jaki i startupy, które za jego pośrednictwem prezentują swoje projekty, produkty i aplikacje. Wśród nich wymienia m.in. Google i Ubera.
50 tyś. kampanii
Ryan Hoover chwali się natomiast statystykami platformy. Za jej pomocą zorganizowano mniej więcej 50 tysięcy kampanii, które zostały wyświetlone aż 100 milionów razy. Wynik ten udało się osiągnąć spółce w ciągu zaledwie trzech lat istnienia. Product Hunt funkcjonuje bowiem od listopada 2013 roku, czyli o trzy lata krócej niż jego nabywca i nowy właściciel.
– AngelList istniej, żeby służyć przedsiębiorstwom technologicznym, które kształtują świat. Ponad 300 tys. firm i 5 mln ludzi wykorzystuje naszą sieć do zbierania funduszy oraz rekrutowania pracowników. Za naszym pośrednictwem pozyskali oni 500 mln dolarów oraz poznali 325 tys. kandydatów – pisze Graham Jenkin. Od tej pory obie spółki będą pomagać startupom w pozyskiwaniu klientów, inwestorów oraz członków zespołu.