Akcelerator Intelak obejmuje 3-miesięczne działania dla wybranych uczestników, które dadzą im możliwości rozwoju i skalowania na rynku turystycznym na Bliskim Wschodzie.
Bliski Wschód stawia na podróże
Kraje arabskie coraz bardziej stawiają na turystykę, ale stają się również hubami biznesowymi. Stąd rośnie również zapotrzebowanie na rozwój podróży służbowych w całym regionie.
Dubaj już od wielu lat buduje swoją pozycję jako lider w lotnictwie i podróżach. Dlatego grupa Emirates (w skład której wchodzą również linie lotnicze Emirates) zainicjowała powstanie akceleratora Intelak. Celem jest znalezienie startupów z ciekawymi, gotowymi do implementacji rozwiązaniami z branży travel. Partnerami merytorycznymi programu są światowi giganci: Microsoft, Accenture i Amadeus oraz Dubai Economy & Tourism.
Intelak skupia się na tych firmach, które mają już ugruntowany kierunek rozwoju i zależy im na wejściu na nowe rynki. Wybrane do udziału w akceleratorze firmy będą miały możliwość implementacji swoich rozwiązań biznesowych w całym Dubaju oraz udział i możliwość prezentacji na GITEX Future Stars – najważniejszego wydarzenia technologicznego w regionie i jednego z najważniejszych na świecie.
WorkTrips.com stawia na ekspansjÄ™
Programy akceleracyjne, choć kojarzą się głównie z początkującymi startupami, sprawdzają się również podczas dalszego rozwoju firm. WorkTrips.com (jeszcze jako Hotailors) wygrało w 2019 r. program akceleracyjny SAP iO.Foundry San Francisco. Dzięki temu narzędzie WorkTrips.com jest dostępne dla użytkowników rozwiązań SAP – a różnych aplikacji SAP do zarządzania przedsiębiorstwami używa ponad 425 tys. dużych firm na całym świecie. Aż 77 proc. wszystkich światowych transakcji odbywa się poprzez przedsiębiorstwa działające w środowisku SAP.
Intelak to ogromna szansa na mocne wejście WorkTrips.com na rynki Bliskiego Wschodu. –  Udział w programie akceleracyjnym grupy Emirates jest dla nas doskonałą okazją na zaprezentowanie naszego rozwiązania na ich rynku turystycznym – mówi Filip Błoch, prezes WorkTrips.com.
– Zaangażowanie w program Intelak idealnie wpisuje się w nasz plan ekspansji zagranicznej –mówi Michał Szeksztełło, dyrektor ds. rozwoju i współzałożyciel WorkTrips.com. – Bliski Wschód to ciągle jeszcze nowy rynek, szczególnie dla polskich firm. Widzimy tam wiele możliwości zarówno biznesowych, jak i rozwojowych. Dlatego właśnie zdecydowaliśmy się uruchomić swoje przedstawicielstwo, aby poznawać rynek i nawiązywać bezpośrednie kontakty z potencjalnymi kontrahentami – dodaje Michał Szeksztełło.
WorkTrips.com w ub.r. zamknęło rundę inwestycyjną w wysokości 23 mln euro. Zebrane środki mają być przeznaczone na rozwój aplikacji (ostatnio narzędzie WorkTrips dało swoim użytkownikom dostęp do bazy noclegowej Booking.com oraz wprowadziło dodatkowe ubezpieczenia podróży razem z AXA Partners) oraz właśnie na ekspansję zagraniczną.