Czym jest Wasz projekt?
Tak jak Henry Ford rozpoczął kolejną rewolucję przemysłową sprawiając, że samochód stał się powszechnym dobrem, tak naszą misją jest by w czasach “czwartej rewolucji przemysłowej” każda mikro i mała firma produkcyjna mogła skorzystać z dobrodziejstw jakie niosą narzędzia do zarządzania produkcją. Dostępny całkowicie przez internet, prosty i przyjazny system do zarządzania, planowania i rozliczania produkcji w mikro i małych firmach. Dzięki PRODiO można uporządkować produkcję i mieć pełną kontrolę nad zleceniami. Planowanie zadań pracownikom może odbywać się zdalnie, z dowolnego miejsca na świecie. Za pomocą przeglądarki w czasie rzeczywistym można obserwować, co aktualnie jest produkowane. Dodatkowo PRODiO przekazuje kompleksowe informacje o wydajnościach pracowników i ich godzinach pracy
Jaki problem rozwiązujecie?
Aktualne zmiany gospodarcze, wymagająca niesamowitej elastyczności “czwarta rewolucja przemysłowa” , wzrost płac, wymagań Klientów, zmieszanie się marż oraz narastająca globalna konkurencja wymuszają radzenie sobie małych firm w zupełnie nowych warunkach. Niestety znaczące inwestycje w infrastrukturę i maszyny jakie poczyniły małe przedsiębiorstwa, w większości przypadków nie pociągły za sobą rozwoju narzędzi do zarządzania produkcją, gdzie wciąż są kilkanaście lat wstecz za korporacjami tracąc coraz więcej na efektywności pracy. Dlatego Właściciele/Zarządzający w mikro i małych firmach produkcyjnych: rozdarci są pomiędzy elastyczną obsługą Klientów, a ciągłym reagowaniem na ich potrzeby dostosowując na hali produkcyjnej plany produkcji i na nowo rozdzielając zadania; brak zdalnego poglądu w postęp prac, stąd często wieczory i weekendy zamiast z rodziną spędzają na produkcji, pilnując przygotowania pilnych wysyłek na kolejny dzień; nie mają narzędzia zbierającego wszystkie informacje na temat zamówień i ich realizacji w przejrzysty sposób, stąd ich głowa pęka od pamiętania tysięcy spraw i wypalającego chaosu; przez brak narzędzia pozwalającego określać wydajność, tracą niskie już marże przez to, że część osób pracuje niewydajnie; przez dużą zmienność, delegowanie na ręcznie wypełnianych planach prac i brak elektronicznej bazy technologii tracą wysokie kwoty spowodowane brakami na produkcji, niezgodnościami i przestojami.
Do kogo kierujecie swój projekt?
Klient docelowy: Właściciel mikro / małej firmy produkcyjnej (jakich w Polsce jest około 150 000). • Dla podstawowych wersji programu (firmy od 5-15 pracowników produkcji – w zależności od branży), które dopiero zaczynają przygodę z jakimkolwiek planowaniem, • Dla zaawansowanych wersje abonamentowe : 15+ pracowników), którego nie stać finansowo/ czasowo/nie chce systemu ERP. Dla takich firm PRODiO staje się pomostem pomiędzy brakiem elektronicznych systemów zarządzania, a przejściem za kilka lat na bardziej skomplikowane narzędzia (wiedząc już czego naprawdę potrzebuje).
W jaki sposób projekt ma zarabiać?
Model abonamentowy B2B w formie SasS (abonamenty od 197 do 797 zł netto miesięcznie).
Kto stoi za projektem?
Marek Mrowiec (od 2004 roku w konsultingu dla MŚP, gdzie przeprowadził kilkadziesiąt projektów z zakresu optymalizacji / restrukturyzacji firm, wdrożeń systemów zarządzania, systemów klasy ERP oraz własnych narzędzi do zarządzania produkcją . Nominowany do nagrody człowieka jakości roku, twórca marki SystemowyRozwojBiznesu.pl i właściciel firmy doradczej EasyISO Paweł Kotarki programista, właściciel funkcjonującej ponad 13 lat agencji interaktywnej I-Solution. Spod jego ręki oprócz innowacyjnych stron wyszło wiele ambitnych projektów: SaaS dla wsparcia biznesu, w tym moduł rekrutacji i testów wolontariuszy na Euro 2012.
Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?
Pierwsze sprzedaże dla osób niepowiązanych z nami wcześniej, nawiązywanie współpracy z dużymi pośrednikami oraz przygotowanie na wyjście rynki Ameryki Łacińskiej. Obecnie jesteśmy w fazie wyjścia z programu akceleracji 1.1.1 UE ( w Kieleckim Parku Technologicznym).
Jakie są plany rozwoju?
W 2017 roku planujemy ustabilizować rozwój spółki przez pełną automatyzację działań marketingowych i przekroczenie 1000 klientów w skali globalnej. Ważnym elementem będzie walka o dotację z programu 1.1.2.