Hyperjob to łotewski startup, który pomaga firmom skuteczniej konkurować o najlepszych kandydatów do pracy, wykorzystując narzędzia znane z marketingu e-commerce. Platforma umożliwia tworzenie dynamicznych ogłoszeń o pracę, testy A/B wiadomości do kandydatów, a także automatyzację komunikacji przez email oraz LinkedIn. System wprowadza też do rekrutacji pojęcie CRO, czyli optymalizację współczynnika konwersji. Hyperjob pozwala zwiększyć ten współczynnik dla wykwalifikowanych specjalistów nawet sześciokrotnie.
Założycielami Hyperjob są przyjaciele z dzieciństwa – Janis Kreilis, Roberts Tomme i Juris Sorokins. Janis Kreilis prowadził wcześniej agencję rekrutacyjną i widział na własne oczy, jak nieefektywne są powszechnie stosowane taktyki rekrutacji najlepszych talentów. Roberts Tomme i Juris Sorokins mają doświadczenie w inżynierii i zarządzaniu danymi.
Cała trójka obserwowała, jak przedsiębiorcy z Łotwy i innych krajów z regionu CEE, zmagają się z rekrutacją na stanowiska wymagające wysokich i wąskich kompetencji. Konkurując przy tym z międzynarodowymi gigantami, dysponującymi znacznie większymi budżetami na pozyskiwanie kandydatów. Ten problem będzie się pogłębiał, a według szacunków Korn Ferry, do roku 2030 firmy na całym świecie będą mierzyć się z ponad 85 milionami nieobsadzonych stanowisk, które mogłyby wygenerować łącznie nawet 85 bilionów dolarów przychodu.
Przeczytaj również 👉 Finmap pozyskał 1 mln euro. Wśród inwestorów SMOK Ventures
Wyniki Hyperjob
Hyperjob został od początku zaprojektowany tak, by odpowiadać na potrzeby rosnących startupów, umożliwiając pełne zarządzanie platformą, ogłoszeniami i rekrutacją przez jedną osobę, ale także podział ról, w której założyciele firmy tylko nadzorują procesy i kampanie, prowadzone przez specjalistów od HR i rekrutacji.
Łotewski startup przeprowadził już testy swoich dynamicznych ofert pracy, pomagając w rekrutacji na trudne do obsadzenia stanowiska w firmach z Łotwy, regionów DACH i CEE, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych. Wśród klientów startupu są m.in. Personio oraz bank SEB. Pierwsze wyniki wykazały wzrost współczynników konwersji o 300-600%. 70% kandydatów preferuje oferty pracy stworzone przez Hyperjob zamiast tradycyjnych ogłoszeń.
– Strony z ofertami pracy od lat wyglądają tak samo. Tymczasem oczekiwania kandydatów uległy zmianie, a dziś do dyspozycji mamy zupełnie nowe technologie. Na rynku brakuje talentów i nie możemy polegać tylko na przychodzących aplikacjach. Musimy zmienić sposób myślenia o rekrutacji i postrzegać ją bardziej jako marketing, niż selekcję zgłoszeń. Udało nam się to zrobić, a wyniki są obiecujące. Firmy wykorzystujące Hyperjob mają przeciętnie 6 razy więcej kandydatów, którzy zgadzają się na rozmowę kwalifikacyjną – mówi Janis Kreilis, CEO i Co-Founder Hyperjob.
Pieniądze od inwestora
Na swój dalszy rozwój Hyperjob pozyskał 2 mln zł (435 tys. euro) w rundzie pre-seed. Przewodził jej polski fundusz SMOK Ventures, dla którego to pierwsza łotewska inwestycja, a udział wzięli także aniołowie biznesu, w tym Davis Siksnans (współzałożyciel i były CEO Printful, pierwszego łotewskiego jednorożca), czy Einar Roosileht (CIO estońskiego Rush Street Interactive). Hyperjob pozyskał wcześniej 110 tys. dolarów od Antler oraz 40 tys. euro od Overkill VC, a łączna suma finansowania to ok. 2,7 mln zł.
– Zespół Hyperjob zna tajniki rekrutacji. Nauczyli się ich w boju, prowadząc własną agencję i obsługując klientów. Dowiedli już, że potrafią szybko tworzyć i testować oprogramowanie przy ograniczonych zasobach. To kluczowa cecha startupu na wczesnym etapie rozwoju. Zaradność zespołu, świetny produkt i ogromny rynek, który mogą zrewolucjonizować, sprawiły, że inwestycja w Hyperjob była dla nas oczywistością – mówi Borys Musielak, partner w SMOK Ventures
Sprzedaż i ekspansja
Dzięki pozyskanym środkom, Hyperjob planuje dalej rozwijać swoją platformę i wprowadzić nowe funkcje. W tym spersonalizowane ogłoszenia dla każdego kandydata, czy wyszukiwanie talentów wspomagane AI. Spółka planuje także ekspansję na rynkach europejskich i w USA, a w pierwszej kolejności w Polsce.
– Polska jest największym rynkiem Europy Środkowo-Wschodniej, także pod względem zatrudnienia w sektorze IT. I tak jak inne kraje z regionu, boryka się z niedoborem specjalistów. Równocześnie polskie firmy wskazują silną konkurencję zagranicznych firm jako największą barierę rozwoju. Hyperjob pozwala na wyrównanie szans w rekrutacji. Widzimy w polskim rynku duży potencjał i mamy nadzieję wykorzystać go jako trampolinę do dalszego rozwoju w regionie CEE i całej Europie – mówi Janis Kreilis.
Przeczytaj również 👉 Stepapp pozyskał 2,2 mln złotych. Ma w planach wyjście poza Polskę