Blue Media rozpoczyna rebranding do marki Autopay

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Blue Media rozpoczyna rebranding do marki Autopay

Udostępnij:

Firma Blue Media rozpoczyna proces rebrandingu do nowej marki parasolowej Autopay. Firma planuje rozwój nowych produktów i chce stać się czołową europejską firmą technologiczną.

Blue Media istnieje od 1999 roku. W tym czasie firma zrealizowała wiele projektów zmieniających rynki. Jako pierwsza w Polsce wprowadziła rozwiązania, które dziś wydają się oczywiste: szybkie płatności za rachunki przez internet (2011 r.), doładowania telefonów komórkowych online (2002 r.), system natychmiastowych przelewów międzybankowych BlueCash (2011 r.) czy płatności automatyczne Autopay za przejazdy na autostradach (2019 r.). To właśnie uruchomienie w 2019 roku aplikacji Autopay, która ułatwiła i przyspieszyła płatności za płatne odcinki autostrad w Polsce było dla Blue Media przełomowym momentem.

– Wraz z Autopay do firmy weszła nowa energia, dynamika i pomysły na działanie. Zapragnęliśmy sięgnąć po więcej – przyznaje Andrzej Antoń, współzałożyciel oraz CEO Blue Media. – Nasza firma zawsze miała wyjątkową startupową energię, byliśmy inicjatorami zmian technologicznych na rynku, ale zawsze pozostawaliśmy w pewnym sensie w tle, jako zaufany i sprawdzony partner dla biznesu, który zapewnia bezpieczeństwo płatności klientów. Teraz chcemy, by nasi użytkownicy bliżej nas poznali, nasze wartości i markę – dodaje.

Zmiany, które wprowadza rebranding będą przebiegały stopniowo, aby przyzwyczaić otoczenie biznesowe i dotychczasowych klientów do nowej marki. W pierwszym kroku Autopay zaprezentuje nowe logo, identyfikację wizualną i misję marki parasolowej.

– Jako Autopay skupiamy się na dostarczeniu wyjątkowego doświadczenia związanego z płatnościami. Za cel przyjęliśmy usuwanie barier, które stoją na drodze realizacji planów naszych klientów – czy to w procesie płatności za zakupy czy w czasie podróży. Stawiamy na inteligentną technologię: wygodną, intuicyjną i zautomatyzowaną – precyzuje Andrzej Antoń.

Z płatności online Blue Media korzysta 10 mln osób

W 2022 r. za pośrednictwem produktów Blue Media dokonano około 600 mln transakcji. Obrót na usługach wyniósł ponad 40 mld zł, co statystycznie oznacza, że płatności online Blue Media obsłużyły zakupy i przepływy statystycznego Polaka (np. płatności za rachunki) na kwotę ponad 1000 zł. Z usług Blue Media korzysta 35 tysięcy firm, a każdego miesiąca z płatności online Blue Media korzysta 10 mln osób. Tylko w samej aplikacji Autopay zarejestrowanych jest już prawie 2 mln użytkowników.

Pod koniec 2021 r. firma nawiązała partnerstwo z Pollen Street Capital. Londyński inwestor, działający w sektorze usług finansowych i biznesowych, nabył mniejszościowy pakiet i zasilił spółkę międzynarodowym know-how wzmacniając tym samym plany ekspansji na zagraniczne rynki.

Jesteśmy stosunkowo niewielką firmą – aktualnie nasz zespół to około 300 osób – a zarządzamy naprawdę dużym biznesem. Chcemy przekształcić się w międzynarodową firmę technologiczną, która z czasem zadebiutuje na jednej z giełd. Niekoniecznie w Polsce – mówi Andrzej Antoń.

Docelowo pod nową marką parasolową Autopay działać będą: Blue Media, Autopay Mobility oraz niemiecka spółka Autopay GmbH.

 

Oglądanie ofert pracy w metaverse? PKO Bank Polski zaprasza na wirtualne targi pracy

Polski startup Metaverse Planetary pozyskał ponad 10 mln zł od skandynawskiego miliardera

BLIK podsumowuje pierwszy kwartał 2023 r. – ponad 370 mln transakcji o wartości 50,1 mld zł