Statisfy zbada zadowolenie klientów w biurach obsługi. Rozwiązanie testuje między innymi PGNiG

Dodane:

Adam Sawicki, Redaktor prowadzącyRedaktor prowadzący MamStartup Adam Sawicki

Udostępnij:

Aplikację Statisfy można zainstalować na dowolnym urządzeniu mobilnym, które znajduje się w biurach obsługi klientów i punktach sprzedaży. Dzięki niej przedsiębiorcy mają dowiedzieć się, co o ich usługach myślą konsumenci. Rozwiązanie testuje m.in. PGNiG.

fot. materiały prasowe 

Ankiety w biurach obsługi 

– Jako przykład można podać branżę medyczną. Pacjent, który korzysta z placówki medycznej zakontraktowanej z NFZ, nie bierze ze sobą wymaganego skierowania na wizytę, bo nikt go o takim wymogu nie poinformował. Po przybyciu okazuje się, że nie może bezpłatnie skorzystać z usługi, mimo że zarejestrował się już jakiś czas temu i w efekcie zostaje odesłany z kwitkiem, bez żadnej alternatywy – mówi współtwórca Statisfy Mateusz Rybakowski. 

Dodaje, że jeśli placówka medyczna zainwestowała w opracowaną przez jego zespół aplikację, wówczas nieusatysfakcjonowany klient w pierwszej kolejności wypełni ankietę i zwróci uwagę na to, co poszło nie tak, zamiast składać skargi i zgłaszać zawiadomienie do Biura Rzecznika Praw Pacjenta. Nie zdąży także podzielić się swoją negatywną opinią w Internecie ani nawet nawymyślać kierownikowi placówki. 

Opinie i komentarze 

Dotyczy to jednak nie tylko przedstawicieli opieki zdrowia, ale także firm działających w innych branżach.  – Jeżeli mamy do czynienia z firmą, posiadającą call center lub biuro obsługi klienta, cały proces można łatwo zautomatyzować. Konsultant po otrzymaniu negatywnej opinii, która została wystawiona w punkcie znajdującym się nawet na drugim końcu Polski, może niezwłocznie wyjaśnić sprawę – mówi Mateusz Rybakowski. 

Tłumaczy, że standardowy proces reklamacyjny zwykle trwa za długo, co zresztą jest niekorzystne dla obu stron. Jego zdaniem Statisfy daje przewagę konkurencyjną firmom, które zdecydowały się na zaimplementowanie tego rozwiązania w swoich placówkach. Głownie dlatego, że mogą zbierać opinie klientów na temat swoich produktów i usług oraz od razu reagować na negatywne komentarze. 

Program pilotażowy 

– Podczas testów byliśmy świadkami jak rejestratorka w jednej placówce medycznej zachowywała się nieodpowiednio w stosunku do klienta. Natomiast, gdy zauważyła, że ten wypełnia ankietę, to sama zgłosiła się do szefostwa, aby przeprosić i wyjaśnić zaistniałą sytuację – wspomina Michał Gala, Project Manager w Statisfy. Chwali się, że aplikacja była testowana nie tylko w przychodniach, ale także w biurach obsługi klienta PGNiG i salonach sprzedaży Cyfrowe.pl. 

W najbliższym czasie przedsiębiorcy zamierzają przeprowadzić kolejne programy pilotażowe oraz przetłumaczyć aplikację na kilka języków, dzięki czemu w ciągu kilku miesięcy zadebiutuje na arenie międzynarodowej. Tam jak i w Polsce będzie sprzedawać Statisfy w modelu abonamentowym.