Czym jest Wasz projekt?
PayLane oferuje e-biznesom niespotykane dotąd w Polsce usługi płatnicze. Nie ograniczamy się jedynie do obsługi najpopularniejszych metod płatności, ale czynnie wspomagamy w rozwoju rodzime przedsiębiorstwa.
Robimy to na wiele sposobów, w tym między innymi oferując funkcjonalności, których po prostu brakowało dotąd w Polsce (np. płatności cykliczne czy deskryptory transakcji). Pokazujemy, że umiejętne dopasowanie rozwiązań płatniczych do modelu biznesu czy charakterystyki produktu może zdecydowanie zwiększyć przychód firmy. Zebrawszy doświadczenie w krajach całej Europy, doradzamy rozwijającym się biznesom jak optymalnie wykorzystać potencjał rynków czy obszarów działalności.
Jaki problem rozwiązujecie?
Pomagamy biznesom internetowym w rozwoju oraz międzynarodowej ekspansji. Oprócz przetwarzania płatności, wspieramy przedsiębiorstwa w podboju nowych rynków i doradzamy jak zorganizować to pod względem formalnym, jak uniknąć zbędnych kosztów czy choćby to, które metody płatności wybrać, by odnieść sukces na danym rynku.
W Polsce dodatkowo staramy się wprowadzić nieznane do tej pory rozwiązania płatnicze, które doskonale spisują się na zachodzie. Oferujemy na przykład przechowywanie danych kart użytych podczas poprzednich transakcji, co ułatwia klientom późniejsze zakupy czy umożliwia stosowanie płatności abonamentowych.
Do kogo kierujecie swój produkt/swoją usługę?
Do wszystkich tych e-biznesów, które chcą się rozwijać, zdobywać nowe rynki czy budować światowe marki. Ponadto upraszczając metody płatności i proponując nowe rozwiązania, dajemy w istocie każdemu e-biznesowi możliwość zwiększenia jego dochodów.
Jaka jest Wasza konkurencja? Co jest Waszą przewagą nad nią?
Konkurencja w Polsce jest rozpoznawalna i silnie zakorzeniona w specyfice lokalnego rynku, natomiast nie oferuje wielu funkcjonalności, które proponujemy. Właśnie w tym widzimy naszą siłę, choć wymaga to też uprzedniego przekonania klientów do słabo znanych im dotąd usług. Oprócz tego oferujemy prawdziwie dedykowane rozwiązania oraz indywidualne podejście – nie jesteśmy kolejnym agregatorem płatniczym.
Jaki jest Wasz model biznesowy?
Pomagamy innym rozwijać produkty i biznesy, czy wprowadzać inne zmiany skutkujące zwiększenia przychodów. Zarabiamy na przetwarzaniu płatności, a więc naszym celem jest realizowanie strategii win-win. Nasz przychód zależy od sukcesów naszych klientów, więc siłą rzeczy dbamy o nie tak samo mocno, jak o swój własny. 🙂
Kto stoi za projektem?
Zgrany zespół pasjonatów – każdy jest specjalistą w swojej dziedzinie, wszystkich zaś łączy zainteresowanie nowymi technologiami. Na co dzień zespołem kieruje Karol Zieliński – dyrektor zarządzający PayLane.
Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?
Nasze usługi są w pełni funkcjonalne, z powodzeniem obsługujemy dotychczasowych klientów i wciąż zdobywamy nowych. Cały czas rozszerzamy ofertę – tyczy się to zarówno wachlarza usług czy metod płatności, jak i nowych kontaktów z różnymi instytucjami płatniczymi na całym świecie. Pozwala nam to na większą elastyczność przy konstruowaniu dedykowanych ofert uwzględniających potrzeby czy specyfikę działalności naszych klientów.
Pracujemy również nad budową wizerunku i promocją. Angażujemy się m.in. w działalność edukacyjną czy interakcje z blogosferą.
W jaki sposób projekt jest finansowany?
Ze środków własnych. Firma jest rentowna i pozwala na dalszy rozwój.
Jakie są plany rozwoju?
Mówiąc krótko: Polska i świat. Do tej pory skupialiśmy się przede wszystkim na działalności ogólnoeuropejskiej, teraz chcemy więc zaoferować zdobyte doświadczenie polskim przedsiębiorcom oraz wyjść poza granice kontynentu. Mamy mnóstwo planów rozwoju, zarówno jeśli chodzi o ekspansję geograficzną czy rynkową, jak i oferowane rozwiązania płatnicze czy bogactwo metod. Chcemy wykorzystać nasze atuty, by pomagać rodzimym e-biznesom tworzyć marki rozpoznawalne na całym świecie.