OptAd360 osiągnął 2 mld żądań reklamowych i jest najlepszy w Polsce

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

OptAd360 działa na rynku sprzedaży powierzchni reklamowej w modelu programmatic. Pierwszy rok działalności zamknęli z 7 milionami zł przychodu a obecnie docierają do 25 mln internautów z 231 krajów. Co jest imponującym wynikiem, zwłaszcza, że firma powstała na początku 2016 r.

Na początku swojej działalności obsługiwali 82 klientów. W tej chwili liczba ta powiększyła się do ponad 500 serwisów. Dynamiczny rozwój najlepiej potwierdzają liczby. Porównując analogicznie pierwsze miesiące 2017 i 2016, osiągnęli wzrost przychodu o 218%! Założyciele, Jakub Szczepankowski oraz Jarosław Wisłocki osiągają kolejne sukcesy, a liczby naprawdę imponują.

Na podium

Rozwój firmy wiąże się nierozerwalnie z gwałtownym wzrostem zainteresowania modelem programmatic na świecie. W Europie w tym roku (2017), w segmencie reklamy display, wydatki na reklamę w modelu programmatic wyniosą już 58% budżetów reklamowych (Dane Zenith). To wzrost o 7% w stosunku do poprzedniego roku. Ma to odzwierciedlenie w działalności OptAd360, który na samym początku funkcjonowania notował 450 mln żądań reklamowych.

Obecnie osiągnął ponad 2 mld i dociera do ponad 25 milionów internautów, co stawia go na pierwszym miejscu z największym zasięgiem w Polsce (dane maj 2017 – DoubleClick Ad Exchange).

Wzmocnienie działań na rynku krajowym i powiększenie zespołu do 21 pracowników pozwoliło na intensywną ekspansję na rynki zagraniczne. W tym celu zostali zatrudnieni zagraniczni eksperci z Rosji, Ukrainy, Brazylii, Turcji i Indii. W planie są zatrudnienia kolejnych osób. Już dzisiaj możemy mówić o wielkim sukcesie.

Skąd pomysł na biznes?

– Gdy pojawił się programmatic stwierdziliśmy, że to jest produkt na którym się znamy i wiemy, że monetyzujemy serwisy internetowe najlepiej. Jednocześnie usługa ma potencjał globalny, dlatego porzuciliśmy bezpieczny etat, bo jesteśmy przekonani, że możemy zbudować wielką firmę o globalnym zasięgu – komentuje Jakub Szczepankowski. – Do tej pory, wraz z zespołem, realizujemy nasze cele z zawrotną skutecznością. Wg. planów, pierwsze półrocze 2017 r. powinno się zamknąć z przychodem w wysokości około 6,5 mln złotych, powiększeniem zespołu do 28 osób i obsługą ponad 600 serwisów – dodaje.

OptAd360 pomaga wydawcom stron internetowych w monetyzacji ich serwisów. Aktywnie wspiera również promocję rynku i jego rozwój, a także edukację wydawców w zakresie modelu programmatic. Dzięki OptAd360 mali i średni wydawcy mogą zarabiać na reklamach zarezerwowanych do tej pory tylko dla największych grup mediowych.