Czym jest Wasz projekt?
Projekt Vindicat.pl to gotowy dla przedsiębiorców system do samodzielnej windykacji online, który umożliwia przedsiębiorcom samodzielne odzyskiwanie należności z tytułu np. niezapłaconych faktur. Obecnie system VCAT obsługuje klientów z segmentu MSP. Jest on jedynym na rynku polskim systemem automatyzującym procesy związane z windykacją, dzięki któremu przedsiębiorca może samodzielnie korzystać z usługi, wprowadzając niezapłacone faktury i windykować klienta od windykacji polubownej do windykacji egzekucyjnej. Główne cechy systemu to: gotowe pisma które automatycznie generowane są na każdym etapie procesu windykacji, gotowe scenariusze windykacji (mini CRM), kalendarz działań, pomoc prawna na każdym etapie procesu. Procesy windykacji obsługiwane poprzez aplikację: pieczęć prewencyjna, moduł negocjacji online z dłużnikiem, gotowe wezwanie do zapłaty, możliwość umieszczenia dłużnika na giełdzie długów, sprawdzenie kontrahenta w BIG InfoMonitor, moduł do automatycznego naliczania odsetek i naliczania kwoty 40 Euro, gotowy pozew do sądu oraz gotowy pozew do e-sądu.
Jaki problem rozwiązujecie?
Stworzenie aplikacji było odpowiedzią na bardzo duże problemy przedsiębiorców segmentu MSP z egzekwowaniem płatności za niezapłacone faktury. Szacowana wielkość rynku wierzytelności w tym segmencie szacowana jest na około 10 mld złotych. Bardzo często brak wiedzy i odpowiednich narzędzi do windykacji, powoduje zatory płatnicze w firmie co w konsekwencji często kończy się bankructwem. Małe i średnie przedsiębiorstwa pozostawione są „same sobie” z tym problemem, ponieważ brak wiedzy w tym zakresie i wysokie koszty odzyskania pieniędzy z niezapłaconych faktur np. poprzez kancelarie prawne powoduje, że przedsiębiorców nie stać na wysokie opłaty pobierane przez kancelarie prawne za odzyskanie należnych pieniędzy. Często kancelarie prawne nie podejmują się odzyskiwania kwot z faktur niższych niż 5000 złotych, co dodatkowo pogłębia problem tych przedsiębiorców. Dlatego mając na uwadze powyższe, postanowiliśmy zbudować intuicyjny system który zautomatyzował procesy windykacji i za niską opłatą przedsiębiorca może samodzielnie prowadzić windykacje oszczędzając czas i pieniądze.
Do kogo kierujecie swój projekt?
Naszym klientem są wszyscy przedsiębiorcy segmentu MSP, którzy mają problemy z odzyskiwaniem należności z niezapłaconych faktur, którzy chcą zachować płynność finansową w firmie. Przedsiębiorcy, którzy w sposób zorganizowany będą zarządzać procesem prewencji i windykacji.
W jaki sposób projekt ma zarabiać?
Model biznesowy startupu oparty jest na sprzedaży dostępu do usługi poprzez sprzedaż prepaid (jednorazową) lub opłatę abonamentową. Klient wykupując naszą usługę posiada dostęp do wszystkich narzędzi a rozliczenie oparte jest o liczbę wprowadzonych do systemu faktur. Model biznesowy oparty jest na poszukaniu „efektu skali” czyli współpracy z zaufanymi partnerami branży finansowej, energetycznej i telekomunikacyjnej, którzy mogą zaoferować taką usługę swoim klientom segmentu MSP.
Kto stoi za projektem?
Twórcami projektu są Mateusz Jakóbiak i Marcin Setlak, w etapie późniejszym do projektu dołączył Bogusław Bieda. Mateusz Jakóbiak Członek Zarządu. Pomysłodawca systemu Vindicat.pl, odpowiedzialny za merytoryczną stronę projektu oraz bieżące zarządzanie spółką, obsługa zleceń windykacji (całość procesu). Doświadczony manager, od 9 lat rozwijający spółki windykacyjne, specjalizujący się z budowaniu działów windykacji, projektowaniem procesów windykacji w przedsiębiorstwach w ramach projektów Untouchable.pl, badaniem pakietów wierzytelności i ich wyceną. Promoship IP Sp. z o. o. Sp. k. Marcin Setlak Członek Zarządu. Podmiot odpowiedzialny za wykonanie i utrzymanie systemu Vindicat.pl. Spółka oferuje usługi IT oraz marketingowe dla firm z sektora MŚP. Specjalizuje się w rozwiązaniach webowych, aplikacjach B2B, systemach komunikacji typu extranet oraz intranet. Spółka istnieje na rynku od 2005 roku. Prowadzi głównie działalność agencyjną. Bogusław Bieda Prezes Zarządu. Ostatnie 12 lat związany z PZU SA, gdzie pracował na stanowisku Dyrektora ds. Wsparcia Sprzedaży w Pionie Sprzedaży. Odpowiadał za realizację strategii spółki w zakresie: wdrożeń systemów wsparcia sprzedaży dla 20 000 użytkowników, planowanie i raportowanie wyników sprzedaży dla wszystkich kanałów sprzedaży, transformację biznesową, wdrożenie operacyjnego CRM, wdrożenie skutecznego modelu sprzedaży w 360 agencjach biurowych oraz realizację przypisu składki poprzez zdalne kanały dystrybucji (mass printing, contact center, WWW). Rozwijał narzędzia komunikacji z grupą kilkunastu tysięcy podmiotów współpracujących. Wcześniej pracował na stanowiskach kierowniczych w Readers Digest, Avivie, PTE Big Banku Gdańskiego oraz Call Center Poland.
Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?
Projekt jest na etapie akceleracji. Obecna baza to 2000 aktywnych przedsiębiorców, którzy korzystają z usługi.
Jakie są plany rozwoju?
Cele na najbliższy okres: Wdrożenie efektywnych kanałów sprzedaży: internet, telemarketing, programy partnerskie (banki, telecomy, energetyka, biura rachunkowe, wspólnoty mieszkaniowe) Zbudowanie modelu pozyskiwania leadów sprzedażowych w internecie, opartego na SEO, SEM, remarketingu, Adwords Wykorzystanie innowacyjnych rozwiązań związanych z budowaniem świadomości produktu: content, filmiki instruktażowe, szkolenia webinariowe Rozwój i wdrożenie wysokiej jakości customer service Rozwój i wdrożenie sprzedawców Zabezpieczenie środków na rozwój aplikacji zgodnej z wytycznymi UX Dalszy rozwój programów partnerskich (development IT, kreacje marketingowe, landing page) Realizacja raportu dotyczącego zachowań klientów korzystających z naszego narzędzia samodzielnej windykacji on-line, będącego bazą do promowania produktu.