Asystentka AI, która pomaga w nauce
Smartschool to startup, który rozwija platformę wspierającą uczniów w samodzielnej nauce, w tym przygotowaniach do egzaminów. Jego pierwszym produktem jest Yoko, asystentka AI zaprojektowana, by pomagać w nauce do SAT, ustandaryzowanego testu dla uczniów amerykańskich szkół średnich, o kluczowym znaczeniu dla rekrutacji na studia.
Yoko, wytrenowana na obszernej bazie danych z kursów, efektywnie porusza się po dostępnych materiałach, zna strategiczne wskazówki i proponuje skuteczne metody nauki. Podobnie jak tutor, zaczyna od zrozumienia indywidualnych potrzeb ucznia i identyfikacji ich braków w wiedzy, by następnie opracować spersonalizowany plan nauki. Skupia się przy tym na nadrabianiu braków w najsłabszych obszarach. Tak jak korepetytor, Yoko na bieżąco monitoruje postępy ucznia i dba o to, by każde zagadnienie zostało w pełni zrozumiane.
Dzięki Yoko pomoc w nauce jest dostępna dla studentów i uczniów w cenie wielokrotnie niższej niż tradycyjne korepetycje w USA. Dostępna o każdej porze, asystentka AI jest gotowa wspierać wszystkich uczniów potrzebujących pomocy. Do tej pory Yoko pomogła kilku tysiącom uczniom poprawić wyniki z egzaminu SAT.
– Badanie przeprowadzone w 2023 roku przez naukowców związanego z Harvardem zespołu Opportunity Insights, wykazało trwałe dysproporcje w wynikach SAT między różnymi grupami demograficznymi. Uczniowie z 20 procent rodzin o najwyższych dochodach mieli siedmiokrotnie większe szanse na dobrego wyniku (czyli 1300 pkt) w porównaniu do uczniów z najniższego 20-procentowego przedziału. Osoby uzyskujące wyższe wyniki często korzystają z dostępu do zaawansowanych kursów i kosztownych prywatnych korepetycji. Nasza asystentka AI kosztuje tyle, co ebook i oferuje wysokiej jakości indywidualny tutoring. Dostępny dla każdego i o każdej porze – mówi Paul Burzyński, współzałożyciel Smartschool.
Założycielami Smartschool są Matt Masłowski, Paul Burzyński i Agata Mroczkowska, którzy czerpią z własnych doświadczeń edukacyjnych, w tym z indywidualnej nauki. Matt i Paul to przyjaciele z czasów szkolnych. Inspirowani przez nauczyciela informatyki, podjęli dalszą edukację, odpowiednio na Uniwersytecie Warszawskim i Uniwersytecie Cambridge. Jako studenci założyli agencję korepetycyjną, pomagając ponad 1000 uczniom z Europy i Południowo-Wschodniej Azji w przygotowaniach do egzaminów i konkursów.
Agata Mroczkowska wcześniej pracowała m.in. w Booksy, w którym pełniła role takie jak Global Head of Customer Operations, czy Country Manager w USA i Hiszpanii. Sama pochodzi z rodziny nauczycieli, którzy po godzinach udzielali jej domowych korepetycji.
– Cieszymy się na myśl o każdym uczniu, któremu pomogliśmy w poprawie wyników egzaminów. Jesteśmy dumni z pasji i zaangażowania korepetytorów, którzy z nami współpracowali. Jednak od początku było dla nas jasne, że takie indywidualne lekcje nie pomogą każdemu, a jednym z ważniejszych ograniczeń jest czas. Pojawienie się pierwszych dużych modeli językowych (LLM) zdolnych do wieloetapowego rozumowania i złożonego rozwiązywania problemów wskazało jasną drogę do przyszłości korepetycji – mówi Matt Masłowski, współzałożyciel Smartschool.
– Jestem wdzięczna moim rodzicom za wysiłek, jaki samodzielnie włożyli w moją edukację. Tego rodzaju indywidualne korepetycje są dostępne tylko dla niewielkiej liczby uczniów. Chcę dać tę szansę każdemu dziecku i wykorzystać lata doświadczenia w skalowaniu marketplace’u od 0 do 30 mln użytkowników, by pomóc Yoko w dotarciu do milionów uczniów – mówi Agata Mroczkowska, współzałożycielka Smartschool.
6 milionów na dalszy rozwój
W realizacji tej misji założycielom Smartschool pomoże finansowanie od inwestorów. Spółka pozyskała w rundzie pre-seed ok. 6 mln zł (1,5 mln dolarów) od funduszy Inovo VC i The Explorer Fund oraz aniołów biznesu. W tym gronie znaleźli się m.in. Konrad Howard, współzałożyciel Booksy, Andreas Michaelides, główny psycholog w Noom, Julio Banados, były dyrektor sprzedaży w Kaplan, Adam Marciniak, CEO Velobank, Łukasz Bolikowski, Principal Data Scientist w BCG, Aleksandra Buczkowska, dyrektor zarządzająca w mBanku oraz Maja Meissner, założycielka Meissner & Partners.
– Smartschool ma wszystko, czego szukamy w inwestycji na etapie pre-seed: ogromny potencjał rynkowy, solidny i wszechstronny zespół ze zrozumieniem edukacji, technologii i strategii wejścia na rynek. Co imponujące, udało im się już wprowadzić na rynek produkt, który pomógł wielu uczniom w osiągnięciu świetnych wyników na egzaminach SAT – mówi Michał Rokosz, partner w Inovo VC.
– Korepetytorzy AI mają nieograniczoną cierpliwość i pamięć doskonałą, cały czas się dokształcają, są dostępni 24/7, a ich praca kosztuje ułamek ceny ludzkiego tutora. To nie jest tylko drobna poprawa. To olbrzymi skok jakościowy, który otworzy i zdemokratyzuje rynek korepetycji dla osób, które wcześniej nie mogły sobie na to pozwolić. Pytanie nie brzmi „czy”, ale kto jako pierwszy trafi z produktem w potrzeby rynku. W The Explorer Fund zawsze stawiamy na ludzi. Zespół stojący za Smartschool, Matt, Paul i Agata, jest naprawdę wyjątkowy, ma duże kompetencje w AI i doświadczenie pełne sukcesów – mówi Marcin Pogroszewski, general partner w The Explorer Fund.
Czytaj także: