Świeże wieści od Fresh Inset: 22 mln zł inwestycji w rundzie B i nowy zagraniczny partner

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Zdjęcie Fresh Inset

Udostępnij:

Fresh Inset w kwietniu 2023 roku rozpoczął realizację pozyskania finansowania w ramach rundy B w podziale na dwie transze. W pierwszej transzy spółka pozyskała 12 mln złotych od kilkudziesięciu inwestorów. Tym samym zrealizowała jedną z największych rund inwestycyjnych w Polsce, przeznaczonych wyłącznie dla business angels. 

Wraz z jej finalizacją Fresh Inset przystąpił do dalszych rozmów z funduszami venture capital na temat realizacji drugiej transzy. 75% rundy zostało objęte przez obecnych inwestorów w ramach inwestycji kontynuacyjnej. Wśród inwestorów instytucjonalnych w transzy wzięły udział m.in. fundusze Montis Capital, Szejk Capital ASI S.A., luksemburski 545 Sarl oraz prywatne fundusze typu family-office. 

– Zainteresowanie udziałem obecnych akcjonariuszy w drugiej transzy rundy B, wyrażone w zapisach znacznie przekraczających wartość całej transzy, bardzo pozytywnie nas zaskoczyło. Naturalnie, pierwszeństwo udziału w każdej emisji spółka gwarantuje swoim obecnym inwestorom, co poskutkowało brakiem miejsca w transzy dla kilku nowych funduszy. Mimo sporej nadsubskrypcji nie zdecydowaliśmy się zwiększać wielkości rundy na tym etapie. Pozyskany w ramach rundy B kapitał pozwoli osiągnąć Fresh Inset w 2024 roku istotne kamienie milowe wpływające na wzrost wyceny, co przygotuje spółkę do jednego z możliwych dalszych scenariuszy, tj. realizacji rundy B z inwestorem zagranicznym, sprzedaży Spółki inwestorowi strategicznemu lub IPO na GPW – mówi Michał Chabowski, członek zarządu Rubicon Partners, funduszu będącego inwestorem i koordynatorem wszystkich emisji we Fresh Inset.

Powieje świeżością na nowych rynkach

Fresh Inset podpisał na początku roku kolejną umowę o współpracy z Janssen PMP. Nowy partner Fresh Inset działa w obszarze zrównoważonych rozwiązań pozbiorczych dla branży świeżych owoców i warzyw. We współpracy z producentami, firmami pakującymi i organizacjami rolniczymi, opracowuje on i oferuje technologie, które poprawiają, chronią i zachowują jakość owoców i warzyw, jednocześnie zmniejszając marnotrawstwo żywności i chroniąc środowisko.

Na bazie podpisanej umowy partner otwiera Fresh Inset swoją dystrybucję przede wszystkim w USA, ale również w niektórych krajach LATAM, Europy, Afryki i Azji. Jest to kolejna umowa dotycząca wprowadzenia na rynek autorskiej technologii spółki z międzynarodową marką. W styczniu 2023 roku Fresh Inset podpisał umowę z Janssen PMP, spółką z koncernu Janssen Pharmaceutica NV należącego do Johnson and Johnson (NYSE: JNJ).

W ramach strategii rozwoju Fresh Inset buduje obecność w Ameryce Południowej i Północnej, oraz kolejno w Europie i na głównych rynkach eksportowych Afryki. Umowa dotycząca wspólnego budowania rynku z kolejnym światowym graczem to dalsze potwierdzenie przełomowości naszej technologii. Cieszymy się na współpracę z globalnym koncernem, o wieloletniej historii. Mocno wierzymy w potencjał tej relacji widząc, jakie może przynieść obu stronom korzyści – mówi dr Andrzej Wolan, CEO Fresh Inset.

Fresh Inset są już sprzedawane w Argentynie i Ekwadorze, a na kolejnych kilkunastu rynkach trwają rejestrację produktu – w 2024 roku spodziewane są w USA, UE, Peru, Brazylii, Kolumbii i Turcji.  Kwiaty z ochroną Vidre+TM na rynki w USA i EU oferują już z kolei producenci z Ekwadoru i Kenii. 

Czytaj także: